تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۹
۰
plusresetminus
مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان گفت: سامانه قوه قضائیه، سامانه ثنا است و هیچ اپلیکیشن دیگری برای دسترسی به ابلاغیه‌ها در این زمینه وجود ندارد.
قوه قضائیه هیچ گونه اپلیکیشنی برای دسترسی به ابلاغیه‌ها ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ بارها از طریق پیامک، رسانه ملی، پلیس فتا و روش‌های مختلف دیگر نسبت به کلاهبرداری در فضای مجازی هشدارهایی به منظور آگاه‌سازی اطلاع‌رسانی شده است. اما شاید برخی افراد سهوا و یا به دلیل عدم اطلاع کافی با دریافت پیامک ناشناس و لمس لینکی که در پیامک آمده است، اطلاعات هویتی و مالی خود که در تلفن همراه ذخیره است را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و در این زمینه متضرر شده‌اند.

صبح امروز پیامی از مخاطب پایگاه خبری«راه آرمان» دریافت کردیم که وی درخواست پیگیری از مسئولان مربوطه را داشت؛ در این پیام که به همراه اسکرین شات از صفحه مربوطه بود، آمده است؛ بامداد امروز پیامی از سوی کاربری به نام «مأمور ارسال پست قضایی» دریافت کردم که در این پیام عنوان کرده بود" مامور ارسال قوه قضائیه هستم احضاریه آوردم براتون آدرس خونتون دقیق ثبت نشده بود شمارتون رونامه قضایی بود لطفا به صورت آنلاین از طریق سامانه برنامه بالاپیگیری کنید چون احضاریه دوم هست وقت ندارید. در غیر این صورت مطابق مقررات حکم جلب شما صادر خواهد شد می‌توانید وکیل دادگستری و شخصی به عنوان ضامن به همراه داشته باشید".




محمدرضا اکبری‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ گفت: با توجه به این‌که ارسال ابلاغیه‌ها بر اساس تحولات قوه قضائیه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا صورت می‌گیرد، بنابراین افراد باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند که شیوه ثبت نام، مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی است و دفاتر با احراز هویت بر اساس شماره ملی و شماره موبایل افراد مبادرت به ثبت نام در سامانه ثنا خواهند کرد.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان ادامه داد: متعاقبا هر ابلاغیه‌ای که برای شهروندان قرار است ارسال شود، در سامانه ثنا قرار می‌گیرد و از طریق ارسال پیامک به شماره همراه اعلام شده، به مخاطب اعلام می‌‌شود که با مراجعه به سامانه ثنا از طریق بستر اینترنتی با شماره ملی و رمز شخصی و مرحله بعد با دریافت رمز موقتی که سامانه برای آنها ارسال می‌کند، می‌توانند ابلاغیه‌ها را مشاهده کنند.

وی ابراز کرد: در پیام ارسالی تنها اعلام می‌شود که فرد دارای ابلاغیه است و برای ملاحظه آن به سامانه ثنا مراجعه کند و هیچ ‌گونه ضمانت اجرایی اعم از جلب، رد‌ دعوا، شکایت و غیره در آن وجود ندارد و همچنین هیچ ‌گونه لینکی ذیل پیامک‌هایی که از طریق سامانه ثنا ارسال می‌شود، وجود ندارد.

اکبری‌زاده افزود: یکی از شگردهای کلاهبردارها به منظور جذب هویت شهروندان، ارسال لینک‌های جعلی است و می‌خواهند با وارد کردن اضطراب و استرس به مخاطب، فرد را تحت فشار قرار دهند تا هویت آنان فاش شود و در اختیار کلاهبرداران قرار گیرد؛ بنابراین تقاضا می‌شود شهروندان به جد مراقب کلاهبرداری‌ها در بستر تلفن همراه باشند.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان خاطرنشان کرد: سامانه قوه قضائیه تحت عنوان سامانه ثنا است و هیچ گونه اپلیکیشن دیگری برای دسترسی به ابلاغیه‌ها در این زمینه وجود ندارد.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcfmjdy0w6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین