تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
۰
plusresetminus
به بهانه روز دخترگفتگوی خواندنی با دختر فاریابی؛

تلاشی که در دل محرومیت به ثمر نشست

حمیده روشنی یکی از نخبه‌های جوان فاریابی گفت: در زمان کودکی علاقه شدیدی به میکانیکی داشتم و در کنار پدرم که به این شغل مشغول بودند با وسایل میکانیکی سرگرم بازی می‌شدم با این که درک درستی از اختراع و ساختن نداشتم.
تلاشی که در دل محرومیت به ثمر نشست
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان»به بهانه روز دختر گفتگوی جالب و شنیدنی با جوان نخبه فاریابی انجام شد.

 حمیده روشنی، هستم فارغ‌التحصیل رشته مهندسی آب از دانشگاه ولی عصر رفسنجان که موفق به ثبت سه اختراع در حوزه کشاورزی، رباتیک و سدسازی سازی شدام.

روشنی عنوان کرد: فرزند تحت حمایت کمیته‌امداد شهرستان فاریاب هستم ۱۳ساله بودم که در اثر حادثه تصادف پدرم را از دست دادم و با فوت پدرم سختی و مشکلات اقتصادی زیادی برایمان پیش آمد که با حمایت‌های  کمیته‌امداد توانستم ادامه تحصیل بدهم و موفق به اختراع سه دستگاه در حوزه کشاورزی ، رباتیک و سدسازی سازی شوم.


روشنی افزود: از زمان کودکی علاقه شدیدی به کار مکانیکی داشتم و در کنار پدرم که به این شغل مشغول بودند با وسایل مکانیکی سرگرم بازی می‌شدم،  با توجه به اینکه درک درستی از اختراع و ساختن نداشتم ولی حس کودکانه باعث آشنایی من با وسایل مکانیکی و کار با این وسایل شد.

روشنی در ادامه عنوان کرد: بامرگ پدرم تصمیم گرفتم استعدادهای نهفته خودم که عامل اصلی شکوفایی آن پدرم بودند را نمایان کنم به همین منظور اقدام به ساخت و سایل  کوچک و کار با ابزار میکانیکی کردم.

حمیده روشنی دلیل موفقیت خود را توکل به خدا،تلاش‌و پشتکار خودش و حمایت‌های مادرش و کمیته‌امداد اعلام کرد و گفت: وقتی این ایده‌ها به ذهن من ورود می‌کرد با خودم می‌گفتم حتما خداوند این قابلیت را در من دیده است که این ایده را به ذهنم آورده‌است و همیشه برای ثبت ایده‌هایم تلاش میکردم همیشه تلاشم این بود باعث سربلندی خانواده ام باشم و همیشه مدیون مادر عزیزم هستم که توانسته‌ام در جشنواره بین‌المللی حرکت مقام اول را کسب کنم.

جوان نخبه فاریابی بیان کرد: اهمیت و جایگاهی که نظام جمهوری اسلامی برای دختران منظور کرده است بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی را برای دختران منظور نکرده‌اند؛ چه بسیار دخترانی هستند که حجاب را مانع پیشرفت خود نمی دانند و با حجاب اسلامی در پیشرفت و شهر خود تلاش مضاعف دارند.

 
روشنی در پایان افزود:  توصیه‌ای که به جوانان و دختر خانوم‌های عزیز دارم این است که هیچ زمان ناامید نشوید و اگر هدفی دارید برای رسیدن به هدف و سربلندی کشور خود تلاش کنید و بجنگید چون ما با علم خودمان میتوانیم  باعث نابودی و سرکوب کردن دشمنان ایران شویم و میتوانیم به همه ثابت کنیم که حتی در منطقه محروم زندگی کردن و یتیم بودن هم نمی‌تواند جلوی رسیدن ما به اهدافمان را بگیرد
جمله پایانی پیامی به رهبرم عزیزم دارم: ، آقاجان من برای سربلندی کشورم تمام تلاشم را می‌کنم ان‌شاءالله روزی برسد که همه جوانان برای سربلندی کشور و نظام تلاش کنند.

انتهای خبر/م.ق https://armanekerman.ir/vdcexe8z7jh8xpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما