تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
در گفتگو با رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان مطرح شد؛

بیش از ۳۰۰۰ امدادگر در رفسنجان فعال هستند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان گفت:در حال حاضر تعداد امدادگران رفسنجان سه هزار و ۲۴۰ نفر هستند که ثبت سامانه و فعال هستند.
بیش از ۳۰۰۰ امدادگر در رفسنجان فعال هستند
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ نخستین چیزی که هر حادثه‌دیده‌ای، بلافاصله پس از وقوع مصیبت، آرزوی دیدن آن را دارد، رنگ سرخ و سفید لباس امدادگران جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ است که ناجی حادثه‌دیدگان زمان وقوع حوادث غیرمترقبه است.
خدمت در این جمعیت در سراسر جهان، داوطلبانه است و هدف مشترک آن تسکین آلام و دردهای بشری است.

هفته گذشته به عنوان هفته هلال احمر و صلیب سرخ جهانی نامیده شده و گزارشگر ما تصمیم به مصاحبه با مسئول این جمعیت در رفسنجان را گرفته است.

حسن امینی رنجبر در این گفتگو اظهار کرد: گروه‌ها و جمعیت‌های آموزش دیده مختلفی داریم که آمار جمعیتی آنها فرق می‌کند، در حال حاضر تعداد امدادگران رفسنجان سه هزار و ۲۴۰ نفر هستند که ثبت سامانه و فعال هستند.

وی افزود: طرح‌ها و خدمات زیادی را طبق فعالیت‌هایمان از سال گذشته تا به امسال ارائه دادیم.

امینی رنجبر در تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر چنین گفت: در طرح خدمات درمانی و حمایتی به ۸۷۰ نفر خدمات دارویی و توان‌بخشی (بستری، دندان‌پزشکی و…) ارائه شد.

وی تصریح کرد: در رابطه با اعطای کمک هزینه درمانی هم به مبلغ حدود ۶۷۰ میلیون تومان و۲۵۰ بسته غذایی به مبلغ ۱۹۰ میلیون تومن اعطا کردیم.

۲۵ خانه هلال در رفسنجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان افزود: ۲۵ خانه هلال فعال در زمینه آموزش، امداد کارهای فرهنگی خدماتی، معیشتی و کارهای حمایتی در کل شهرستان راه‌اندازی شده و همچنین در محلات کم‌برخوردار مثل محله رحمت آباد طرح ۲۰۲۰ دوره آموزشی گذاشته شد که به تعداد ۹۰ نفر آموزش داده شد.

وی ضمن اشاره به این که کمک بلاعوض خدمات درمانی به ۱۰۶نفر شده است خاطرنشان کرد: در محله رحمت آباد به ۳۳۰ نفر ویزیت‌ رایگان ارائه شد و پزشکان عمومی، متخصص و روانشناس و غیره مستقر و خدمات درمانی ارائه دادند.

تشریح آموزش‌های هلال‌احمر

امینی رنجبر افزود: در سال گذشته در خصوص آموزش کلاس‌های ۲۲ساعته در ۱۱۰ دوره و به دو هزار و ۴۰۰ نفر آموزش داده شد و در بحث آموزش پناه‌گیری، در ۵۶ مدرسه به تعداد ۵۰۰ نفر در مدرسه و ۲۰۰ نفر در روستاها آموزش‌ها را فراگرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های دیگر آموزش چهره به چهره یعنی در مساجد، پارک‌ها و دیگر فضاها آموزش‌های امدادرسانی از جمله بازکردن راه تنفس فرد آسیب دیده داده و آمار یادگیران بالای هزار نفر ثبت شد.

این مسئول بیان کرد: در بخش جوانان هم کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب با هدف توانمندسازی و کارآفرینی بشردوستانه را داشتیم که طرح دادرس به معنی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت در مقاطع اول و دوم دبیرستان در ۳۸ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش امسال انجام شده است.

رنجبر اظهار کرد: در بحث داروخانه‌ها داروهای خاص و کمیاب شهرستان را تهیه و در اختیار مردم قرار می‌دهیم؛ در واحد امداد و سیل اخیر در روزهای اولیه بچه‌های خود رفسنجان کمک حال وضعیت پیش آمده بودند.

امینی رنجبر گفت: علاوه بر تیم‌های خودمان در این روزهای اخیر، تیم‌های استان‌ از کرمان و شهرستان‌های ماهان، شهرداری بم و انار اعزام شدند و در جریان سیل اخیر در کوثرریز اردوگاه و اسکان اضطراری را دایر و خدمات به سیل‌زدگان داده شد.

وی تصریح کرد: پایگاه مرکزی منطقه سرچشمه، داوران و پایگاه کشکوئیه در محور رفسنجان به انار تا بیاض، تمامی حوادث را پوشش می‌دهد.

امینی ادامه داد: مرکز توانبخشی واقع در خیابان شهدا با همکاری بهزیستی واحدهای فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی و غیره را راه اندازی نمود که با تعرفه دولتی است تا کاهش هزینه برای مردم در بخش توانبخشی داشته باشیم.

گفتگو از: مژده عباس پور
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcjxxevxuqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما