تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۶
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیامدهای کشف حجاب در ایجاد ناامنی برای بانوان آثار سوء تربیتی برای جوانان هم دارد و از بین رفتن اعتقاد و باورهای مذهبی و توسعه و ترویج بی‌بند و باری وجود دارد.
پیامدهای کشف حجاب و نقش آن در امنیت اجتماعی زنان
علی‌رضا حیدری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: در تشریح و تفسیر آیات قرآن کریم خصوصاً آیات ۳۰،۳۱ و ۶۰ سوره مبارکه نور و آیات ۳۲ و ۳۳ سوره مبارکه احزاب دستور اسلام و قرآن برای مردان و زنان در خصوص ضرورت حفظ حجاب و پوشش عفاف زنان و همچنین رعایت پاکدامنی نشان می‌دهد این مقوله از موضوعات مهم در اسلام بوده است.

وی افزود: در عرف و فطرت انسان‌ها و جوامع رعایت حجاب و حیا وجود داشته و قرآن آن را تایید، و بر مرد و زن واجب کرده است.

 حیدری بیان کرد: حفظ حریم خانواده و جلوگیری از فسادهای اخلاقی و سالم ماندن محیط خانواده به طبع آن محیط جامعه و همچنین تشریح تبعات و پیامدهای امر بی‌حجابی و بدحجابی در جوامع کشورهایی که متاثر از انقلاب جنسی جوامع غربی این مسیر را طی کردند.

 کارشناس مسائل سیاسی روز اظهار کرد: مقایسه جایگاه زن در فرهنگ‌های مختلف از جمله در اسلام و غرب انجام بدهیم نشان می‌دهد در غرب که چگونه نظام سرمایه‌داری توانسته، با هدف مال‌اندوزی و ثروت‌سازی کرامت زن را پایمال هوای نفسانی مردم کند.

وی تصریح کرد: با تنزل‌دادن جایگاه زن نگاه کالایی و ابزاری به زن به عنوان نیمی از جوامع انسانی را ترویج و عادی‌سازی کند و آنچنان  این مسیر بی‌محابا به سوی عریانی تاختند که امروز در غرب هم کانون خانواده فرو پاشیده و به انواع اقسام  مصاعب و بیماری‌های مبتلا شدند.

حیدری افزود: پیامدهای کشف حجاب در ایجاد ناامنی برای بانوان آثار سوء تربیتی برای جوانان هم دارد و از بین رفتن اعتقاد و باورهای مذهبی و توسعه و ترویج بی‌بند و باری بر اساس آماری که ما خصوصا این آمار در آمریکا وجود دارد، بیش از نیمی از زنان زیر ۳۰ سال در کشور آمریکا فرزندانی به دنیا می‌آورند که حاصل ازدواج نیستند.

کارشناس مسائل سیاسی روز ادامه داد: امر حجاب و اهمیت احترام به قانون با تاکید بر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی که در آن عمل حرام در انظار اماکن عمومی را جرم انگاری کرده و برای آن مجازات‌های از جمله شلاق و حبس در نظر گرفته شده و نباید اقدامات منافی عفت در جامعه را صرفاً کشف حجاب دانست مسئله اصلی مسئله ترویج فساد قانونگذار برای در فضای مجازی و حقیقی تعیین مجازات کرده است.

حیدری افزود: مطابق بند به ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی تحریک ترغیب و تشویق و تهدید دعوت افراد به فساد و فحشا یا همچنین ارتکاب اعمال منافی عفت یا انحراف جنسی جرم بوده است.

وی بیان کرد: در مقابل این افراد با برخورد قاطع، که خط دهی  و سردمداری ترویج فساد در کشور بر عهده دارند توجه به این نکته که امروز حجاب نماد وطن‌دوستی و خاک‌پرستی و ملیت‌گرایی می‌باشد.

کارشناس مسائل سیاسی روز ادامه داد: بی حجابی در نقطه مقابل آن خواسته و هدف دشمنان انقلاب اسلامی در راستای جنگ ترکیبی برای از پای درآوردن جمهوری اسلامی ایران و هنجارزدایی انقلاب اسلامی می‌باشد.

حیدری گفت: تشریح برنامه‌های دشمن در مواجهه امنیتی با جمهوری اسلامی ایران از طریق کشف حجاب و تاکید براین مسئله کشف حجاب، پروژه امنیتی علیه انقلاب اسلامی، و به همین علت این اقدام حرام سیاسی می‌باشد.

وی بیان کرد: سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی در این خصوص یک صحبت کرده که این صحبتش اظهار دارد دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان بکشانیم بلکه باید چادر از سر زنان برداشت و از این طریق نظام اسلامی را سرنگون کرد.

کارشناس مسائل سیاسی روز تاکید کرد: برای مقابله با امر بی‌حجابی و بدحجابی،  اول کارکردها و وظیفه‌ سازمان‌های مختلف و متعدد در این امر باید در کارگروه‌های بالادستی تعیین و تمیز داده شود ثانیا با دو گروه بالا که بحث  خط دهی  و سردمداری و ترویج فساد داشتند حتما برخورد ویژه صورت بگیرد.

وی افزود: برخورد سخت امنیتی که با گروه سوم است، و با گروه‌های معمول خصوصا  تا روشنگری  و جهاد تبیین با تهیه محتوای قوی برای کسانی که به  عمق و ابعاد علمی و فقهی حجاب توجه ندارند لازم است در دستور کار متولیان قرار گیرد.

حیدری در پایان گفت: مطالبه‌گری قاطعانه از مسئولان ذیربط و حتی بی‌ربط  در امر مواجهه با موضوع حجاب و عفاف بسیار لازم است چرا که این بار دشمنان انقلاب جبهه‌ی پر مخاطره‌ای را  برای براندازی کردن ایران عزیز به روی ما گشوده‌اند همه باید احساس مسئولیت مضاعف وارد این میدان بشویم و به اندازه وسع و توان به تناسب و نقش و ماموریتی که داریم به ایفای وظیفه مبادرت نماییم.



انتهای حبر/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcdoo0fjyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما