تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
مدیر مسئول انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد:

لزوم تخصیص کاغذ ارزان قیمت به ناشران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر مسئول انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به قیمت بالای کاغذ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با تخصیص کاغذ ارزان قیمت تا حدودی این مشکل را برطرف کند.
لزوم تخصیص کاغذ ارزان قیمت به ناشران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
حسین رستمی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در خصوص عرصه فعالیتی خود گفت: در سال ۹۳ کنگره شهدای استان کرمان تصمیم گرفت تا به منظور ثبت آثار و خاطرات شهدای کرمان و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج سیره شهدا نسبت به چاپ و نشر کتاب اقدام کند؛ بنابراین بنده مأموریت یافتم تا موسسه انتشاراتی تأسیس کنم که ابتدا تحت عنوان مبشر اقدام و پس از شهادت سردار سرافراز جهان اسلام به نام انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرد.

مدیر مسئول انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی وابسته به کنگره شهدای استان کرمان ادامه داد: از سال ۹۴ البته به جز سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه‌های ملی دفاع مقدس که هر سال در یک استان برگزار می‌شود شرکت کرده‌ام.

وی با بیان این‌که استقبال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر از سایر نمایشگاه‌هاست؛ به‌ویژه جوانان و نوجوانان بیشتر به‌دنبال مطالعه آثار مرتبط با شهدا هستند، ابراز کرد: هزینه‌های جنبی حضور در نمایشگاه به ویژه برای ما شهرستانی‌ها بسیار سنگین است و متاسفانه از طرف مسئولین استان هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

رستمی افزود: به دلیل آن‌که اکثر ناشران در تهران متمرکز هستند، ناشران شهرستانی دیده نمی‌شوند و کسی هم به فکر رفع مشکل آنان نیست؛ بنابراین اگر بتوانند هزینه‌های جانبی ناشران شهرستانی را کاهش دهند، کمک مناسبی به ما خواهد بود.

 مدیر مسئول انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی وابسته به کنگره شهدای استان کرمان با تأکید بر این‌که امسال شاهد نظم بیشتری در نمایشگاه بودیم، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی بزرگ است که متاسفانه دشمنان سعی دارد اقدامات ضد فرهنگی در این راستا انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی کتاب همراه با نمایشگاه به‌صورت حضوری تصریح کرد: حضور ناشران استانی در نمایشگاه تهران فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات استان‌ها و به ویژه نویسندگان شهرستانی است.

رستمی عنوان کرد: یکی از معضلات عرصه کاری ما قیمت بالای کاغذ و در نتیجه قیمت کتاب است که قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با تخصیص کاغذ ارزان قیمت تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

مدیر مسئول انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی وابسته به کنگره شهدای استان کرمان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۵ عنوان کتاب آماده چاپ داریم که به دلیل  مشکلات مالی در نوبت چاپ قرار دارند، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله به‌زودی خبری خوش از لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به یکی از آثار این انتشارات خواهیم داشت.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcftjdy1w6dmva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما