تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۸
۰
plusresetminus
فرمانده گردان علی اکبر لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات بیت المقدس:

مقاومت جان مایه‌ی فتح الفتوح سوم خرداد بود

فرمانده گردان علی اکبر لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات بیت المقدس گفت: فتح خرمشهر نمادی از امدادهای الهی و غیبی است، در واقع مقاومت و ایستادگی رزمندگان جان مایه‌ی فتح الفتوح سوم خرداد شد.
مقاومت جان مایه‌ی فتح الفتوح سوم خرداد بود
  علی سالمی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس  و جانباز سرافزار در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان از ماهیت پیروزی شیرین و به یاد ماندنی سوم خرداد می گوید.
 
وی با بیان اینکه شهریور ۵۹ به استخدام سپاه پاسداران در آمد و ابتدا از لشکر ۴۱ ثارالله به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بود و سپس به فرمان شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده گردان علی اکبر علیه‌السلام، که در عملیات بیت المقدس با همین گردان تحت ذیل لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشت، گفت: رژیم بعثی حتی در مخیله خود نمی‌گذراند که نیروهای رزمنده اسلام بتوانند حتی به خرمشهر نزدیک شوند.
 
سالمی با اشاره به جمله‌ای از امام رحمة الله علیه عنوان کرد: امام آزادی خرمشهر را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی می‌دانست این جنگ آن‌قدر حرف گفتن دارد که اگر ده‌ها سال هنرمند و افراد خوش ذوق و ابتکار بنشینید در جز به جز آن کار کنند بازهم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.
 
رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات بیت المقدس نقطه عطف به فتوحات سرنوشت ساز جنگ است، بیش از ۲۰ ماه از آغاز جنگ تحمیلی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گذشت و شهر خرمشهر همچنان در جنگ نیروهای ارتش بعث عراق قرار داشت عملیات فتح المبین در منطقه غرب دزفول و شوش پایان یافته بود نتایج شگفت انگیز آن روح تازه‌ای در کالبد رزمندگان اسلام دمیده بود فرماندهان جنگ بر آن بودند تا فرصت ابتکار عمل و کشاندن جنگ به شکل فرسایشی و بلند مدت از دشمن گرفته شود به ویژه فصل گرمای طاقت فرسای جنوب کشور در راه بود .
 
این رزمنده دفاع مقدس که در زمان سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر با حضور گردان علی اکبر علیه السلام و  لشکر ۴۱ ثارالله درمعرکه  جنگ حق علیه باطل حضور داشت، تصریح  کرد: عملیات بیت‌المقدس را که به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ منجر شد، می‌توان یکی از برجسته‌ترین عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دانست که با رشادت‌های رزمندگان کشورمان، اندوه چندماهه ملت ایران را پایان داد.
وی با اشاره به موانع متعدد و حجم سنگنین ادوات نظامی رژیم بعتثی عراق در خرمشهر تصریح کرد: رژیم بعثی عراق به گونه ای موانع مختلف نظامی در خرمشهر  را از جمله علم کردن همه ماشین های سوخته به صورت عمودی را چیدمان کرده بود، که حتی راه حلی برای پیاده کردن رزمندگان را از طریق هوا به خاک خرمشهر وجود نداشت.
وی در توضیح جمله معروف امام راحل مبنی براینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»  گفت: تعبیر و توصیف امام راحل در آزاد کردن خرمشهر به مدد الهی بسیار حکیمانه بود و من معتقدم حکمت آن این بود که این توصیف مانع از مصادره به مطلوب کردن آزاد سازی خرمشهر توسط گروه، قشر، لشکر و استانی خاص به نام خود بود.
 
سالمی ادامه داد: در حقیقت عملیات آزاد سازی خرمشهر یک عملیات مشترک و با هماهنگی همه رزمندگان اسلامی کشور بود، این پیروزی بزرگ قطعا بدون مدد الهی ممکن نبود، دست خدا در این فتح الفتوح جمهوری اسلامی علیه رژیم بعثی  را به وضوح دیدیم.
وی با تاکید بر گروه گروه تسلیم شدن نیروهای رژیم بعثی پس از آزاد سازی خرمشهر گفت: فوج فوج تسلیم شدن داوطلبانه نیروهای رژیم بعثی در این عملیات بی نظیر بود به نحوی که طبق آمارها ۱۹ هزار اسیر گرفتیم و از همان لحظه پیروزی ملت ایران بر کشور متجاوز تضمین شد.
این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرگز نمی توانیم بگوییم که عملیات بیت المقدس عملیاتی آسانی بوده ولی بدون شک با ادوات و تجهیزات نظامی موجود ما  به تنهایی؛ قطعا امکان پذیر نبود، عنوان کرد: رزمندگان اسلام برای پیروزی در عملیات بیت المقدس پیش از آماده کردن ادوات نظامی خود، از طریق معنویت خودشان را آماده کردند و این امر باعث نصرت الهی شد.
 
وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس سپاه محک زده شد، گفت: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است، چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، مردم ایران با سلاح عزم و ایمان، با دست خالی چنان در مقابل رژیم متجاوز عراق مقاومت کردند که در تاریخ بی نظیر ثبت شد و به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه‌ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت ها قابل مقایسه نیست، بنابراین جان مایه فتح الفتوح سوم خرداد، ایستادگی بود.
 
این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ میدان انسان سازی رزمندگان بود، اظهار کرد: بیشتر رزمندگان جوان بودند و از جنگ نمی ترسیدند در واقع خود به استقبال شهادت می‌رفتند.
 
سالمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، خاطر نشان کرد: جوانان پشت سر فرمانده و گوش به فرمان بودند، حاج قاسم درس اخلاق را به همه‌ی رزمندگان دادند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه رزمندگان گوش به فرمان ولی فقیه خود بودند، بیان کرد: جوانان امروز در جنگ ترکیبی باید گوش به فرمان ولی فقیه خود باشند تا از این جنگ سرافراز بیرون بیایند.
 
رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان پیرو خط و راه شهداء باشند تا عاقبت بخیر شوند.
 
وی ادامه داد: اغلب کسانی که در عملیات فتح خرمشهر حضور داشتند جوان و نوجوان بودند و من یادم نمی‌رود که وقتی یک گردان از افسر و درجه داران عراقی را به اسارت در آوردیم همه آن‌ها با تعجب به ما نگاه می‌کردند و باورشان نمی‌شد که به دست ما به اسیر شده‌اند.
 
وی یادآور شد: عملیات بیت المقدس از۱۰ اردیبهشت سال۱۳۶۱ آغاز و در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ با آزاد سازی خرمشهر به پایان رسید.
 
 در این عملیات که یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین عملیات‌ها در دوران جنگ تحمیلی بود، حدود ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع از خاک کشور که در جنوب استان خوزستان به اشغال صدامیان درآمده بود، آزاد شد.
 
این وسعت، چندین برابر مساحت چند کشور همجوار ایران است که دشمن در آن با حداکثر توان نظامی خود؛ یعنی با ۶ لشکر شامل سه لشکر زرهی، یک لشکر مکانیزه و دو لشکر پیاده و ده تیپ مستقل پدافند می‌کرد و با استفاده از ۱۴۰۰ دستگاه تانک، ۱۲۰۰ دستگاه نفربر زرهی و بیش از پانصد عراده توپخانه صحرایی و حدود هشتادهزار نیروی نظامی، این منطقه را در کنترل خود داشت.

انتهای خبر/پورحیدر 
https://armanekerman.ir/vdchqknzw23nx-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما