تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۲
۰
plusresetminus
جانباز دفاع مقدس گفت: از آن‌ جایی که حضرت امام (ره) تجربه‌ انقلاب‌داری نداشتند به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تاسی کرده و کارهایی که پیامبر کرد ایشان هم کردند.
انقلاب‌داری امام خمینی‌(ره) به تاسی از پیامبر(ص) بود
موسی‌الرضا امیری در  گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی راه آرمان گفت: از آن‌ جایی که حضرت امام (ره) تجربه‌ انقلاب‌داری نداشتند به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تاسی کرده و کارهایی که پیامبر کرد ایشان هم کردند؛ از جمله این‌که مسئولیت‌ها را بر دوش مردم گذاشتند؛ به‌عنوان مثال در تشکیل جهاد سازندگی هنگامی که امام پیام داد، خودِ من به همراه صدها هزار نفر در کشور بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت راه افتادیم برای کمک به کشاورز و کمک به مسئول در تاسیس نیازهای ضروری جوامع روستایی که پیش از آن اصلا دیده نمی‌شدند.

وی افزود: در زمینه عدالت در کشور امروز می‌بینیم که هرچه هست برای همه هست؛ ریشه گرانی امروز نقدینگی و عدالت است؛ وسع و توان و آن‌چه که می‌خواهند برای همه متجلی و عدالت عمومی شده است؛ امروز فاصله طبقاتی از بین رفته و شمال شهر و جنوب شهر نداریم و همه توان و خواستشان بالقوه یک چیز است.

این جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز نگاه مسئولین ما نگاه قشر ضعیف است و سعی می‌کنند خاستگاه‌های او چه به صورت قانون و چه به صورت عرفی متجلی شود.

وی مطرح کرد: نخست‌وزیر پاکستان که به ایران آمده بود خدمت حضرت آقا، گفت که من ۴۵ سال پیش زمان شاه آمده‌ام ایران امروز هم آمده‌ام خوشحالم که اسلام فاصله طبقاتی را برداشته است؛ امروز در تهران نمی‌توان گفت کجا بالاست و کجا پایین امکانات در هر دو یکسان است و آنچه جنوب شهری می‌خواهد بالای شهری هم می‌خواهد؛ فاصله نیست و همه خودشان را یک اندازه می‌بینند و در قبال انقلاب یک مسئولیتی را احساس می‌کنند.

امیری با اشاره به نامه شهید باقری به امام(ره) گفت: شهید در این نامه خطاب به امام می‌گوید که اگر می‌خواهید جنگ را این‌گونه اداره کنید خرمشهر را به دشمن داده و بچه‌های مردم را به کشتن ندهید، جنگ قرینه می‌خواهد و اگر دشمن ۲۰ لشکر دارد ما باید ۲۵ لشکر داشته باشیم اما می‌دانم که توانش را نداریم اما امام(ره) فرمودند که آقای باقری این جنگ را مردم به‌پا کرده‌اند و مردم اداره‌ می‌کنند.

وی ادامه داد: نه تنها مردم ما که حتی مردم عراق هم در راه اعتدال عدالت اجتماعی به ما کمک کردند؛امام این‌گونه مسئولیت‌ها را بر دوش مردم گذاشت.

جانباز دفاع مقدس بیان کرد: امام می‌گوید که وای به حال مسئولی که تجمل‌گرایی کند که آن روز مرگ اسلام است؛ عدالت اجتماعی امروز خوب انجام شده اما در یک بعد قضیه هم این صحیح نیست که مثلا پسر خاوری در رابطه با ۳۰۰۰ میلیاردی که برده است بگوید پدرم حقش را از انقلاب گرفت؛ مگر برای انقلاب چکار کردی که حقت را می‌خواهی؛ انقلاب برای کسی نیست برای مردم است و مردم در عین گرسنگی و نداری از انقلابشان با چنگ و دندان دفاع می‌کنند؛ این بود بنیان‌گذاری که امام در اول انقلاب به تاسی از پیامبر کرد.

وی افزود: اوایل جنگ که در منطقه هیچ ارتباطی با کسی نداشتیم یک دختر بچه ۹ ساله نامه‌ای نوشته بود که ای برادر رزمنده من ۹ سالم شده است و یک هفته است که نماز می‌خوانم، دو رکعت نماز هم برای پیروزی به سلامتی شما می‌خوانم فقط یک شرط دارم در هرخشابی که شکلیک می‌کنی فقط یک فشنگ به نیت من با دقت بالا اگر به هدف خورد قبول دارم اگر نخورد خودت می‌دانی که آن مال من نیست؛ او در منطقه نبود که ببیند اما مرا با وجدانم همراه می‌کرد که دقت کنم و این هنر امام در تشکیل نهادهای مردمی و مسئولیت دادن به مردم بود‌.

انتهای خبر/ک https://armanekerman.ir/vdcdxo0f5yt0sn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما