تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۹
۰
plusresetminus
خواجویی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور حدود 32 هکتار است که 7 هکتار آن در سال زراعی جاری کشت شده و از 32 هکتار سطح زیر کشت، 23 هکتار آن بارور هستند که متوسط عملکرد در این شهرستان 7/1 تن گل تر در هکتار است.



به گزارش راه آرمان؛ خواجویی گفت: امسال زمان آغاز برداشت گل محمدی در این شهرستان  نیمه دوم فروردین ماه و پیش بینی پایان برداشت در مناطق مختلف شهرستان  تا اواخر اردیبهشت ماه است.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان راور ادامه داد: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور حدود 32 هکتار است که 7 هکتار آن در سال زراعی جاری کشت شده و از 32 هکتار سطح زیر کشت، 23 هکتار آن بارور هستند که متوسط عملکرد در این شهرستان 7/1 تن گل تر در هکتار است.
وی عنوان کرد: گل محمدی از جمله گیاهان با ارزش اقتصادی بالا و در مقایسه با بسیاری از گیاهان  نیاز آبی کم تری دارد و به نسبت آب مصرفی بهره وری بالایی نیز داردو از جمله فراورده های آن می توان به گلاب، اسانس، غنچه خشک و گلبرگ خشک اشاره کرد.
خواجویی به کشاورزان شهرستان توصیه کرد: در مناطق مستعد با توجه به ارزش اقتصادی بالای  گل محمدی و جهت افزایش بهروری مصرف آب، نسبت به پرورش گل محمدی به عنوان کشت جایگزین اقدام نمایند.
انتهای پیام/م
https://armanekerman.ir/vdchvwnzi23nv6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین