کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک:

اجرای فعالیت های فرهنگی نیازمند تعامل و حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی است

26 تير 1400 ساعت 10:46

مریم نبی زاده گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی نیازمند تعامل و‌حمایت همه دستگاه های اجرایی است و بدون تعامل پیشرفت مثبتی رخ نمی دهد.


مریم نبی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک در گفتگو با راه آرمان، اجرای فعالیت های فرهنگی را نیازمند به تعامل و حمایت همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهربابک دانست و گفت: از ابتدای قبول مسئولیت اداره ارشاد شهربابک، الویت کاری بنده قرار دادن جامعه فرهنگی و هنری در جایگاه واقعیشان بود.

وی افزود: اما انجام کارهای زیرساختی فرهنگی، بدون تعامل و همکاری مسئولان اجرایی قابلیت انجام نداشت، به عنوان مثال راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای شهربابک از برنامه هایی بود که به علت عدم همکاری مسئولان اجرایی شهربابک هرگز عملیاتی نشد.

 نبی زاده با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی همان ارزشی است  که باعث پیشرفت جامعه می شود  و باید همه جامعه آن را قبول داشته باشند ،گفت: با توجه به سابقه کارشناسی فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش و فعالیت های فرهنگی زیادی که در سوابق کاری خود داشتم به  مشکلات فرهنگی واقف بودم  اما به دلیل عدم تعامل مسئولان شهربابک پیشرفتی که می خواستیم حاصل نشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهربابک بیان کرد: هرچند شهرستان شهربابک از نظر صنعتی و معدنی پیشرفت چشمگیری داشته اما از نظر فرهنگی شاید هنوز در حال گذار از رویای پیشرفت هم نباشد، متاسفانه  زیرساخت‌های لازم  فرهنگی را  نداریم هرچند که نخبگان زیادی در این عرصه  داریم که این آسیب با تعامل و همدلی مسئولان قابل رفع بود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد  زیرساخت‌های فرهنگی یادآور شد: تلاش زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی کردم  اما به دو دلیل اجازه و‌ توفیق اجرا نداشتم، اول اینکه  عمر کوتاه مدیریتی بنده اجازه نداد چرا که هم اکنون در روزهای پایانی حضورم در این سمت هستم و دوم  با توجه به تغییرات سیاسی و عدم همکاری مسئولان اجرایی شهربابک با اداره ارشاد، راه برای اقدامات مثبت فرهنگی کاملا بسته شد و تعاملی با ما رخ نداد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک از  تعامل خوب  این اداره با  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برخلاف رفتار مسئولان اجرایی شهربابک،  بسیار منصفانه  با ما  رفتار کردند  چرا که همیشه واقعیت ها را دیده اند، در  بودجه‌های  سال گذشته بودجه شهرستان شهربابک را معادل و گاهی بیشتر از بعضی شهرستان‌ها گرفتیم هر چند که در مجموع  بودجه اداره ارشاد بودجه زیادی نیست.

نبی زاده با اشاره به  تمرکز مسئولان این شهرستان به بخش های  معدنی و‌ غفلت از مسائل فرهنگی، توجه به مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از مسئولان اجرایی شهربابک  خواستار شد و گفت: در شهری که هنرمند و خواسته هایش مورد احترام و نگاه ویژه نباشد آن شهر از نظر فرهنگی پیشرفتی نمی کند  پس برای بالا بردن فرهنگ اجتماعی به چهار انگشت سمت خودتان نگاه کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تغییر دادن روحیات قدرت طلبی، شهر را از بی بند و باری فرهنگی نجات دهید، مسئولان بدانند اگر هر کدام از من و شما به واسطه موقعیت زمانی، مکانی و سیاسی به منصبی رسیدیم جامعه فرهنگی به واسطه توان، تلاش و استعداد به جامعه فرهنگی تبدیل شدند و قدرتشان نه در چهار دیواری ادارات و پشت میز و صندلی هاست بلکه در افکار و کلام، دید متفاوت و دستان قدرتمندشان است.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 120195

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120195/اجرای-فعالیت-های-فرهنگی-نیازمند-تعامل-حمایت-همه-جانبه-دستگاه-اجرایی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir