کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

زنگ هشدار پیک پنجم کرونا در رفسنجان به صدا درآمد

27 تير 1400 ساعت 19:00

علی اسماعیلی ندیمی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر به نازلترین سطح رسیده است. پیک جدید در راه است و با موج سهمگین تر از قبل روبرو هستیم.


به گزارش راه آرمان؛ علی اسماعیلی ندیمی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و پیک پنجم کرونا، اظهار کرد: در پیک جدید بستری‌های موقت بالاست، به‌طوری‌ که ۱۶۰ بیمار در ۲۵ تیرماه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر به نازلترین سطح رسیده است، افزود: پیک جدید در راه است و با موج سهمگین تر از قبل روبرو هستیم هر چند که تلفات ما نسبت به پیک آبان ماه قابل توجه نیست ولی زمانی که تعداد موارد بستری زیاد باشد بیماران بدحال و به بخش آی سی یو منتقل خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۴ تا ۱۵ بیمار بدحال در بخش حمایت تنفسی غیرتهاجمی داریم.


وی با تاکید بر اینکه عمده افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شدند، گفت: در افرادی که واکسینه شدند موارد ابتلا وجود داشته ولی مرگ و میر کمتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: سرعت انتقال موج جدید کرونا بسیار بالاست و قشر جوان، کودک و اطفال را هم درگیر خواهد کرد.

اسماعیلی ابراز کرد: برنامه واکسیناسیون تسریع شده ولی بر پیک جدید تاثیر نداشته و تاثیر آن در چند هفته آینده نمود می کند.

وی ادامه داد: هیچ راهی جز قرنطینه، لغو مراسم ها، میهمانی ها و دورهمی و رفت و آمد ها برای مهار پیک فعلی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اظهار نگرانی از ورود کارگران فصلی و بر ضرورت ساماندهی آنها تاکید کرد و گفت: در سال گذشته وجود ۲۰ هزار کارگر فصلی باعث افزایش پیک کرونا در آبان ماه شد و امسال هم با ورود کارگران فصلی آمار کرونا افزایش می یابد.

اسماعیلی در خصوص راه اندازی مجدد دستگاه ام آر آی بیمارستان، گفت: دستگاه ام آر آی مجددا راه اندازی شده ضمن اینکه دستگاه جدید ام آر آی هم تا اواخر مهرماه نصب می شود و با دو دستگاه به بیماران ارائه خدمات خواهیم داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 120226

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120226/زنگ-هشدار-پیک-پنجم-کرونا-رفسنجان-صدا-درآمد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir