تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳
۰
plusresetminus
معین الدینی به بدحجابی برخی رانندگان خودروها اشاره کرد و گفت: این نوع خودروها از طریق شبکه های ناظری که پلیس در سطح جامعه در نظر گرفته بررسی و فراخوان و سپس با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
رانندگان بدحجاب از طریق شبکه های ناظر  پلیس فراخوان می شوند/همکاری شهروندان با پلیس درجهت روان سازی ترافیک
امیر معین الدینی رئیس پلیس راهور استان کرمان درگفتگو با راه آرمان، در رابطه با اینکه اکثر مخاطبان گلایه مند هستند که مسیر هفت باغ برخی موتورسوران و خودروها در عصر با حرکات نمایشی و صدای بلند پخش خودرو ایجاد مزاحمت می کنند، اظهار کرد: موتورسیکلت سواران  گاهی با سرعت زیاد، انجام حرکات مارپیچ و عبور از مکان های ممنوعه یا محل تردد عابران، هم برای خود و هم برای دیگران حادثه ساز می شوند از این‌رو پلیس برابر قانون با این موارد برخورد و موتورسیکلت های اعمال قانون شده را برای جلوگیری از تکرار تخلف به پارکینگ منتقل می کند.
وی همچنین از تشدید برخورد با برخی مسائل ناهنجار از قبیل آلودگی صوتی و دودی کردن زیاد از معمول شیشه های خودرو خبر داد و تصریح کرد: این موارد ناهنجار هم مسبب نارضایتی شهروندان و هم زمینه ساز برخی جرائم دیگر می شوند که هدف از برخورد با آن ها صرفا ارتقاء امنیت فردی و اجتماعی است.

ضرورت همکاری مردم با پلیس / نصب هرگونه علائم و نقوش پشت خودرو مشمول جریمه می‌شود
رئیس پلیس راهور استان کرمان افزود: پلیس در راستای به حداقل رساندن حوادث ترافیکی از تمام امکانات و تجارب خود استفاده کرده و نسبت به آموزش های مردمی نیز اهتمام دارد که در این راستا لازم است همه مردم و نهادها همواره با خادمان خود همکاری داشته باشند.
معین الدینی همچنین با نزدیک شدن به ماه محرم و اینکه برخی از شهروندان اقدام به پشت نویسی خودروها می کنند، عنوان کرد: بر اساس ماده 207 قانون راهنمایی و رانندگی، نصب هرگونه علائم و نقوش پشت خودرو مشمول جریمه می‌شود.
وی تصریح  کرد:برابر قوانین و مقررات هر نوع نوشته  و ترسیم شکل روی خودرو ممنوع است هیچ تغییر در شکل و ظاهر خودرو نمی توان داد که برای آن جریمه در نظر گرفته شده است.
رئیس پلیس راهور استان کرمان بیان کرد: متاسفانه با فرا رسیدن ماه محرم شاهد افزایش پشت‌نویسی ماشین‌ها و اشعار مناسبتی ماه محرم هستیم و پلیس راهنمایی و رانندگی در این رابطه طبق هر سال برخورد قانونی انجام می‌دهد.

رانندگان بدحجاب فراخوان و سپس با آنها برخورد قضایی خواهد شد
معین الدینی همچنین به بدحجابی برخی رانندگان خودروها اشاره کرد و گفت: این نوع خودروها از طریق شبکه های ناظری که پلیس در سطح جامعه در نظر گرفته  بررسی  و فراخوان و سپس با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
وی افزود: ممکن است برخی بگویند که برخورد پلیس با چنین کسانی کمتر صورت می گیرد و این در حالی است که در کنار این عملیات سایر عملیات ها نیز وجود دارد که پلیس در حال انجام دادن است و مردم شاهد آن نیستند.
رئیس پلیس راهور استان کرمان تصریح کرد: ماموریت های پلیس در طول روز بسیار زیاد است گاهی اوقات تصادف های شبانه رخ می دهد که می بایست نیروی پلیس تا فردای روز بعد سر صحنه بماند تا تکلیف روشن شود.

در روان سازی ترافیک شهروندان باید با پلیس همکاری کنند
معین الدینی با اشاره به اینکه ما هر چه قوانین را رعایت کنیم به انضباط ترافیکی کمک خواهیم کرد، اذعان کرد: روان سازی ترافیک درون شهری و کاهش سوانح موضوعی است که همه شهروندان باید در جهت دستیابی به آن با پلیس همراهی و همکاری کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ادارات براساس مصوبه ستاد کرونا پنجشنبه ها تعطیل شده اما شهروندان بجای خانه نشینی به خیابان آمده و سبب ترافیک سنگین در سطح شهر می شوند، ابراز کرد: متاسفانه شهروندان بجای اینکه کرونا را جدی بگیرند برای آنها عادی انگاری شده است در این رابطه باید جامعه شناسان چاره ای بیندیشند که چرا مردم در مقابل سلامتی از خود مقاومت نشان می دهند.
رئیس پلیس راهور بیان کرد: البته باید عواملی که سبب می شود تا مردم درخانه ها نمانند نیز بررسی شود و متولیان امر باید در این زمینه ورود کنند.
معین الدینی رسانه ملی را نوک پیکان بیان کرد و گفت: اکثر رسانه ها و بویژه صدا و سیما باید در این رابطه برنامه های زیادی برای آگاهی و اطلاع مردم داشته باشد.

90 درصد مردم صحیح رانندگی می کنند
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پلیس بر کلیه آموزشگاه های رانندگی نظارت دارد، افزود: شالوده و قانونی که برای آموزشگاه ها گذاشته شده برای آن فکر شده و براساس تجارب این آموزشگاه ها به فعالیت خود ادامه می دهند بالاخره اینکه در این زمینه بسیار کار شده و حتی الگوبرداری هایی از کشورهای موفق شده است.
رئیس پلیس راهور اذعان کرد: اشخاص بعد از دریافت گواهینامه وارد جامعه می شوند که همگی آنها به قانون احترام می گذارند و می توان گفت که 90 درصد مردم صحیح رانندگی می کنند و تنها 10 درصد ممکن است دچار اشتباهات رانندگی شوند.
معین الدینی تصریح کرد: کسانی که تخلفات حادثه خیز را انجام می دهند بین 10 الی 15 درصد می باشند، زمانی که قشر و سن آنها مورد بررسی قرار می گیرد متوجه می شویم نوجوان و آقا هستند که متاسفانه نیاز دارند تا هیجانات درونی خود را خالی کنند که این می تواند در اثر آموزش های غلطی همچون دیدن فیلم ها و انیمیشن های هیجانی باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه هر روز تخلفات نوظهوری پدید می آید که پلیس مجبور است با آن برخورد کند.

پلیس تصمیمات مقطعی نمی گیرد/تخلفات از طریق معاونت اجتماعی بررسی می شود
رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: پلیس تصمیمات مقطعی نمی گیرد زیرا دوست دارد تاثیرگذار و همراه مردم باشد، زیرا پلیس هم جزئی از مردم است و خارج از لباس عمومیت پیدا می کند به سمت مردم، پس نمی توان به صورت صلبی، غضب یا پرخاشگرانه و نظامی وار با تخلفات برخورد کنیم.
معین الدینی با تاکید بر اینکه باید تخلفات ریشه یابی شوند، ادامه داد: از طریق معاونت اجتماعی اینگونه تخلفات بررسی می شود تا بتوانیم بهتر معضلات شهری را برطرف سازیم.
وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی همیشه در حال بروز کردن خودش نسبت به امورات و اطلاعات است و چون لایه اول کار است همیشه در تمامی موضوعات نیروی انتظامی به عنوان ویترین مطرح شده است.
رئیس پلیس راهور با طرح این سوال که مردم اکثرا از پلیس این را می پرسند  که آیا متولیان اجرای فاضلاب با اداره ترافیک و پلیس هماهنگ هست یا نه؟ اذعان کرد: تمامی مجوزهای این پروژه توسط مهندسین ترافیک انجام می شود و حتی نقشه ایمنی دارند و پلیس تنها به عنوان ناظر عمل می کند زیرا پلیس نمی تواند جلوی توسعه و پیشرفت شهری را بگیرد فقط می توانیم به آنها بگوییم که در حین کار تابلوها و علائم را طوری نصب کنند که مورد دید شهروندان در شب و روز باشد، که اگر چنین نکنند با آنان برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام/نامجو 
  https://armanekerman.ir/vdcgyz9qnak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما