کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل غله استان کرمان:

افزایش نرخ نان نداریم/با گران فروشان برخورد خواهد شد

2 مرداد 1400 ساعت 12:44

ماهری گفت: تاکنون افزایش قیمت نانی تصویب و ابلاغ نشده است و هیچ نانوایی در سطح شهر کرمان حق افزایش نرخ را ندارد.


داریوش ماهری مدیرکل غله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با گرانی نان در برخی نانوایی های سطح شهر اظهار کرد: برخی گرانی نان را بر مبنای قیمت گندم می سنجند که این اشتباه است زیرا قیمت گندم یارانه ای است و دقیقا با قیمت سال گذشته بین کارخانجات توزیع می شود.
وی گفت: افزایش قیمت نان به واسطه هزینه های جانبی نانوایی ها است از جمله افزایش حقوق، نرخ کرایه، افزایش خرید مواد بهداشتی که به آنان تحمیل شده است و همچنین افزایش قیمتت جوش شیرین که نیاز هست حتما قیمت نان خود را اصلاح کنند.
مدیرکل غله استان کرمان افزود: افزایش قیمت نان از تهران به استانداریها ابلاغ شده است و استانداری ها پس  از طرح در کارگروه و نظریات تخصصی آن را در دستور کار قرار می دهند و پس از تصویب به نانوایان شهر ابلاغ می شود و اتحادیه ها از آن زمان موظف هستند این ابلاغیه را انجام دهند.
ماهری عنوان کرد: جلسه ای هفته گذشته با مهرابی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص همین مسئله برگزار و مصوب شد که به هیچ عنوان تا زمان ابلاغ شدن نرخ جدید، هیچ نانوایی حق افزایش نرخ نان را ندارد.
وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افزایش نرخ نان می توانند از طریق سازمان تعزیرات و اداره صمت پی گیری کنند و یا با اداره غله تماس حاصل کنند.
مدیرکل غله استان کرمان تصریح کرد: در ضمن فروشگاه های مواد غذایی که اقدام به توزیع نان می کنند نمی توانند بدون اجازه و ابلاغ اتاق اصناف اقدام به افزایش قیمت کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.
ماهری ابراز کرد: نانوایانی که به صورت خانگی پخت می کنند نیز در صورت دریافت آرد یارانه ای حق ندارند قیمت نان خود را افزایش دهند.
 
انتهای پیام/نامجو


کد مطلب: 120335

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120335/افزایش-نرخ-نان-نداریم-گران-فروشان-برخورد-خواهد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir