تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
۰
plusresetminus
رئیس اداره صمت شمال استان کرمان خبر داد؛

ورود سیمان به بازار بورس/افزایش 40 درصدی قیمت سیمان مصوب شد

حسینی نژاد گفت: یک اتفاق خیلی خوب که رخ داده است این که تولید سیمان در حوزه ملی است و برای اینکه مدیریت بهتری برای عرضه و تقاضا صورت گیرد و دلالان کم شوند سیمان در حال حاضر در ثبت و ورود به بورس قرار گرفته و از طریق بورس سیمان توزیع خواهد شد و این امر سبب می شود تا یک فضای رقابتی نیز ایجاد شود.
ورود سیمان به بازار بورس/افزایش 40 درصدی قیمت سیمان مصوب شد
مهدی حسینی نژاد رئیس اداره صمت شمال استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با کمبود و افزایش قیمت سیمان در هفته های اخیردر استان کرمان، اظهار کرد: سه کارخانه سیمان کرمان، ممتازان و ماهان که در استان کرمان وجود دارند متوسط روزانه نزدیک به 8 هزار تن تولید داشتند و تولید آنها براساس برنامه ریزی های ستاد تنظیم بازار و کمک های دستگاه هایی همچون دستگاه قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی انجام می شد.
وی گفت: این امرسبب شده بود تا  یک روال بسیار خوبی در نظم دادن به تولید و توزیع سیمان در 3 الی 4 ماه گذشته برنامه ریزی شود و نسبت به  نیاز  مصرف روزانه استان حدود 8 هزار و 500 تن مصرف  در حال پاسخگویی و نظم گرفتن بود.
رئیس اداره صمت شمال استان کرمان افزود: متاسفانه در طی دو هفته گذشته و باتوجه به مشکل خاموشی های برق نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور علیرغم اینکه ما قانون داشتیم و صنایع برق قطع شد دچار چالش بزرگی شدیم  و در حال حاضر میانگین تولید به نصف یعنی 50 درصد برابر با 450 هزار تن در شبانه روز رسید.
حسینی نژاد ضمن عذرخواهی از کلیه مردم استان اذعان کرد: امید که مردم درصرفه جویی در مصرف برق کمک کنند تا بتوانیم به ظرفیت 8 هزار تن تولید برسیم و بازار را پوشش دهیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه در کنار آن یکسری افراد سودجو هستند که برخوردهای نظارتی شکل گرفته و تاکنون حدود 136 پرونده به ارزش 4 میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
رئیس اداره صمت شمال استان کرمان خاطرنشان کرد:  یک اتفاق خیلی خوب که رخ داده است این که تولید سیمان در حوزه ملی است و برای اینکه مدیریت بهتری برای عرضه و تقاضا صورت گیرد و دلالان کم شوند سیمان در حال حاضر در ثبت و ورود به بورس قرار گرفته و  از طریق بورس سیمان توزیع خواهد شد و این امر سبب می شود تا  یک فضای رقابتی نیز ایجاد شود.
حسینی نژاد تصریح کرد: هم اکنون قطعی برق سبب چنین چالش بزرگی شده است که امیدواریم بزودی رفع شود تا ما بتوانیم از طریق بورس عرضه و تقاضا را انجام داده و دست دلالان را قطع کرده و مدیریت بهتری در زمینه تولید و توزیع سیمان  داشته باشیم.
وی در خصوص نرخ گذاری سیمان به خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت سیمان با توجه به افزایش هزینه های تولیدی که وجود داشت و درخواستی که از طرف انجمن سیمان در سطح ملی صورت گرفت و حدود 40 درصد قیمت سیمان افزایش پیداکرد و با کرایه حمل به طور متوسط حدود 30 الی 37 هزار تومان بسته به منطقه و حمل بار  این نرخ توسط تنظیم بازار کشور مصوب شد.
رئیس اداره صمت شمال استان کرمان بیان کرد: اما همان طور که اشاره شد در این نرخ عاملان و دلالانی وجود دارند که  از طرق مختلف سیمان را با قیمت های بیشتری بفروش می رسانند که این تخلف محسوب می شود زیرا قیمت مصوب همان 40 درصد بیشتر نیست و تعزیرات با چنین اشخاصی برخورد قضایی خواهد کرد.
حسینی نژاد تاکید کرد: از همشهریان و هم استانی ها درخواست دارم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می توانند با شماره های 124 اداره صمت و یا با  135 تعزیرات حکومتی تماس حاصل نموده تا با چنین اشخاصی برخورد قانونی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdciuuaz5t1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما