تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
۰
plusresetminus
سردار حسین معروفی گفت: در استان کرمان ۷۴۷ روستا دچار تنش آبی و بی آبی هستند، با حرکت جهادی به ۶۴ روستا آبرسانی انجام شده و ۳۰۷ روستا در دستور کار قرار دارند، ۱۱۰ روستا در هفته دفاع مقدس آبرسانی می شوند.
چشیدن طعم صادقانه خدمت علت حضور حماسی مردم جنوب و شرق کرمان در انتخابات/ با همتی جهادی در هفته دفاع مقدس 110 روستای استان کرمان آبرسانی می شوند
به گزارش راه آرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع جهادگران در منوجان اظهار کرد: رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی سه کار را به عنوان کار عمیق فرهنگی معرفی کردند، اردوهای راهیان نور به عنوان یک اقدام فرهنگی و ماندگار معرفی شد چرا که نگاه به دفاع مقدس در سطح ملی و مذهبی مقدس است.

وی افزود: هر دو نگاه مذهبی و نگاه ملی که به واسطه آن افراد با محوریت حفظ تمامیت ارضی به دفاع مقدس می نگرند، مقدس است چرا که در این نوع نگاه علاوه بر اینکه رزمنگان و آزادگان ما محور هستند، وحدت جامعه امروز ما مدیون این عزیزان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: دومین موضوع تحت لوای کارگزاری فرهنگی حرکت نظام صالحین است، به عنوان زیرساخت کار فرهنگی عمیق مطرح می شود.

خودسازی اولویت اول فعالیت در گروه های جهادی است

سردار معروفی مطرح کرد: سومین موضوع فرهنگی مربوط به اقدامات جهادی است، همین اقدامات زیبایی که جهادگران در سراسر کشور انجام می دهند، در اردوی جهادی ابتدا فرد ساخته می شود سپس می سازد، یعنی فرد با مهار نفس خود در راه خدمت به مردم تلاش می کند.

وی یادآور شد: آنچه که همواره اولویت برگزاری اردوهای جهادی است و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، خودسازی و دورن رزمی افراد است، اگر ما به درستی عمل کرده و خودسازی کنیم قطعا برون رزم بسیار خوبی در مقابل دشمنان خواهیم شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: شرط برون رزمی در مکتب الهی و در غدیر علوی خودساختگی و درون رزمی است یعنی همان که رهبر انقلاب پس از شهادت حاج قاسم در منزل ایشان فرمودند که حاج قاسم از نفس خود عبور کرده بود و نتیجه آن این بود که شهید سلیمانی تبدیل به قطب نمای جهان اسلام برای رسیدن به حقیقت و سعادت در همه ابعاد شد.

سردار معروفی تاکید کرد: امروز می بینیم که بیش از ۳۰ درصد از انسان هایی که در کنار مزار این انسان بزرگ برای ادای احترام و حس ملی گرایی حاضر می شوند و ۷۰ درصد نیز با نگاه اعتقادی مزار سردار دلها را زیارت می کنند‌.

وی ادامه داد: به این دلیل اردوهای جهادی به عنوان یک کار فرهنگی مطرح می شوند چرا که کار فرهنگی نگاه را تغییر می دهد، هر گاه در کاری نگاه و اندیشه تغییر کند اقدامی فرهنگی صورت پذیرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به این دلیل امروز در جهان اسلام بزرگ ترین شخصیت تخریبی و فرهنگی شهید سلیمانی است چرا که نگاه جامعه بزرگ اهل سنت را به شیعه، انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران تغییر داد.

در جنگ اخیر غزه ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به خوبی نمایان شد

سردار معروفی تصریح کرد: تنها ملت و کشوری که سد بلای غزه اهل تسنن شد و می شود، ملت ایران است که جلوه کننده همان اسلام ناب محمدی است، در جنگ اخیر غزه دیدید که در همه عرصه ها شخصیت حاج قاسم سلیمانی نمایان بود.

وی افزود: اسماعیل هنیه شخصیت بزرگ جبهه مقاومت در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران شهید سلیمانی را شهید قدس خواند، این امر بیان گر نگاه اعتقادی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: ما در استان کرمان افتخار داریم که ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی نردمی، انقلابی ذوب شده در حقیقت انقلاب را داریم و امروز در تلاش هستیم تا همه گروه ها را شناسنامه دار و محله محور کنیم و برای آن ها کاری مشخص تعریف می کنیم و بیش از ۳۰ درصد از آن انجام شده است.

سردار معروفی عنوان کرد: این گروه های جهادی از دانشجویان، دانش آموزان و اقشار از خواهران و برادران تشکیل شده اند، بخشی از این گروه ها در زمان خاص حرکت می کنند، گروه های جهادی تنها برای حوادث غیرمترقبه تعریف نمی شوند، بلکه برای نیاز هر لحظه، ملجا و تکیه گاه بودن با مردم و برای مردم تعریف می شوند.

وی یادآور شد: در حوزه ملی هم مطرح کردیم هیچ گروه جهادی که آورده نداشته باشد، از هیچ کجای کشور در استان کرمان اجازه فعالیت ندارد چرا که ما نیازمند نیروی کار نیستیم، مشارکت مردم ما در حوزه کار فوق العاده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد: صرفا گروه های جهادی اجازه فعالیت در استان کرمان را دارند که با خود آورده داشته باشند بدین معنی که به عنوان مثال تضمین کنند که در یک منطقه ۱۰ خانه می سازد، مردمان استان کرمان غیرتمند و اهل کار هستند و اگر کسی می خواهد به آن ها کمک کند باید آورده را برای آن ها به ارمغان آورد که نمود آن مشخص باشد.

با همتی جهادی در هفته دفاع مقدس 110 روستای استان کرمان آبرسانی می شوند

سردار معروفی مطرح کرد: در سیل سال گذشته منطقه زهکلوت به زیبایی دیدیم که ۹۴۰ سرویس بهداشتی ظرف مدت ۲۵ روز ساخته و به مردم تحویل داده شد علاوه بر این در منطقه جنوب شرق نیز ۲۴۷۰ سرویس بهداشتی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: هزار و ۱۱۹ خانه مددجو تعمیر یا ساخته شد، در استان کرمان ۷۴۷ روستا دچار تنش آبی و بی آبی هستند، با حرکت جهادی به ۶۴ روستا آبرسانی انجام شده و ۳۰۷ روستا در دستور کار قرار دارند، ۱۱۰ روستا در هفته دفاع مقدس آبرسانی می شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: با استفاده از ۱۹۰ کیلومتر که ۴۰ کیلومتر آن توسط خیری تامین شده و ۱۵۰ کیلومتر دیگر آن نیز در راه است مشکل کم آبی ۱۱۰ روستا را در هفته دفاع مقدس برطرف خواهیم کرد.

سردار معروفی توضیح داد: برای تامین آب روستاها قرارگاهی با عنوان قرارگاه نهضت آب مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شد، با نگاه حاج قاسم و با کمک گروه های جهادی فعالیت خود را آغاز کرده و ۵ مولفه کاری برای آن مشخص شده است.

وی افزود: این ۵ مولفه شامل نقش ۱. سیستم دولت چیست و آبفاهای شهرستان ها چه وظیفه ای دارند ۲. نقش سپاه چیست ۳. نقش گروه های جهادی چیست ۴. نقش خیرین چیست ۵. نقش مردم چیست، هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ما به دنبال بالا بردن پرچم سپاه و بسیج و آرم سازی نیستیم بلکه به دنبال آرمان سازی هستیم که رسالت ما است مهم این است که مشکلات مردم حل شود.

سردار معروفی تاکید کرد: ما انقلاب اسلامی را با مردم تعریف می کنیم، انقلاب بدون مردم انقلاب نیست چرا که مردم پای انقلاب ایستاده اند و نمود آن در ۲۸ خرداد نمایان شد و حماسه ۲۸ خرداد نشان هوشمندی مردم ما بود و دشمنان مبهوت ماندند.

وی یادآور شد: نمی شود به این مردم آقایی کرد باید نوکر مردم باشیم و برای آن ها نوکری کنیم، به گفته آیت الله بهجت کسانی که تصور می کنند خداوند یک طرف جوی است و مردم طرف دیگر سخت در اشتباه هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد: تا می توانید برای رضایت خداوند به خلق او خدمت کنید، بزرگ ترین صدقه جاریه خدمت به مردم است چرا که جنود خداوند امید و جنود شیطان ناامیدی است.

چشیدن طعم صادقانه خدمت علت حضور حماسی مردم جنوب و شرق کرمان در انتخابات

سردار معروفی اظهار کرد: دلیل آنکه درصد مشارکت مردم در انتخابات در مناطق جنوب و شرق استان بیشتر است، این است که طعم خدمت صادقانه را چشیده اند، هر کجا به مردم بیشتر توجه شد مردم محکم تر پای انقلاب ایستادند این یک حقیقت است.

وی ادامه داد: در این بین گروه های جهادی مهم ترین نقش را ایفا می کنند و برای خود جیب ندارند، محاسبه ای برای کسب رتبه و درجه و جیبی برای دریافت حقوق ندارند به همین دلیل است که پافشاری داریم کسی که جان خود را در گروه های جهادی از دست دهد شهید است و پیگیر آن هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در گروه های جهادی نگاه قومی، مذهبی و سیاسی نیست، نگاه تنها خدمت به مردم، انقلاب، اسلام و جامع الاطراف بودن یعنی همان نگاه شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/ س https://armanekerman.ir/vdcjyyeviuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما