کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت نماینده مردم رفسنجان از طرح صیانت از فضای مجازی؛

هیچ شبکه داخلی یا خارجی در طرح صیانت فیلتر نخواهد شد

8 مرداد 1400 ساعت 12:29

حسین جلالی گفت: در طرح صیانت از فضای مجازی هیچ کانال، سایت و پیام‌رسان داخلی و خارجی فیلتر نخواهد شد و هیچ کسب و کاری محدود یا تعطیل نمی شود.


به گزارش راه آرمان از رفسنجان؛ حجت الاسلام حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر کشورها برای اداره و مدیریت فضای مجازی قانون دارند، اظهار کرد: هیچ کشوری هرج و مرج در فضای مجازی را تحمل نمی کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی در ایران گفت: این طرح؛ صیانت از فضای مجازی بوده و نه خیانت به فضای مجازی و در واقع مصونیت فضای مجازی است، نه محدودیت فضای مجازی.
وی تأکید کرد: در این طرح هیچ کانال، سایت و پیام‌رسان داخلی و خارجی فیلتر یا تعطیل نخواهد شد و هیچ کسب و کاری محدود یا تعطیل نمی شود.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح صیانت از فضای مجازی به عنوان طرح حمایت از حقوق شهروندان و دفاع از آنها نام برد و افزود: حفظ اطلاعات و اسرار فردی و جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات و حفظ حیثیت مردم در فضای مجازی از ویژگی های این طرح است.
وی در ادامه توضیح داد: البته هنوز هیچ قانونی در این خصوص وضع نشده است و تا رسیدن به قانون راه طولانی وجود دارد و آنچه که روز چهارشنبه در مجلس با اصل ۸۵ تصویب شد، مبنی بر این است که؛ کمیسیون مشترک از متخصصین و صاحب‌نظران در این حوزه تشکیل شود و با مشورت کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خارج از مجلس و بررسی موارد مشابه در کشورهای خارجی برای قانونمندسازی فضای مجازی، برنامه‌ریزی کنند.
حجت الاسلام جلالی در پایان متذکر شد: به‌عنوان‌ نماینده حامی این طرح، به مردم خوب و نجیب کشورمان قول خواهم داد، که این طرح استفاده هرچه بهتر و بیشتر مردم و جوانان خوبمان را در فضای مجازی فراهم و تضمین خواهد کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 120516

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120516/هیچ-شبکه-داخلی-یا-خارجی-طرح-صیانت-فیلتر-نخواهد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir