تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۶
۱
plusresetminus
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان:

آموزش مهارت های رفتاری، کنترل خشم و صلح و سازش نیاز امروز جامعه است

سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: آموزش مهارت های رفتاری، تاب آوری، کنترل خشم و صبر، گذشت و صلح و سازش نیاز امروز جامعه ما است.
آموزش مهارت های رفتاری، کنترل خشم و صلح و سازش نیاز امروز جامعه است
به گزارش "راه آرمان" سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به افزایش خشونت های کلامی و رفتاری افزود: در حال حاضر از ۱۰ اتهام اول در مجموعه قضایی، اتهامات دوم تا پنجم مربوط به خشونت هایی مانند توهین، تهدید، تخریب و ضرب و جرح عمدی می باشد که این امر در جامعه اسلامی زیبنده نیست و جایگاه خوبی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه خشونت های رفتاری و مصادیق آن در وقوع جرائم تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: درصد بالایی از جرایم مربوط به انواع خشونت است، ضمن اینکه برخی جرایم محرک بوده و از نوعی به نوع دیگر تغییر  می‌کنند مثلا عصبانیت ممکن است منجر به توهین یا ضرب و جرح و یا حتی قتل شود به همین دلیل پیشگیری از انواع خشونت های رفتاری بایستی اولویت خانواده ها و اجتماع باشد.
این مقام قضایی گفت: آموزش مهارت های رفتاری، تاب آوری، کنترل خشم و صبر، گذشت و صلح و سازش نیاز امروز جامعه ما است که در آموزه های دینی هم به آن بسیار سفارش شده است و می طلبد که هم دستگاه های فرهنگی، هنری و مذهبی و اجرایی و هم خانواده ها در این خصوص نقش آفرینی کنند.
قویدل سپس با تاکید بر اینکه با تقویت نسل خود کنترل می توانیم بسیاری موارد که رویکرد پیشگیرانه دارد را در سطح جامعه پیاده سازی کنیم، تصریح کرد: همواره شاهد هستیم در خانواده هایی که رفتارهای خشن با زنان و کودکان انجام می شود، فرزندان طلاق و کودکانی که تحت تاثیر خشونت هستند در آینده می توانند در سطح جامعه رفتارهای خشن از خود بروز دهند.
وی ادامه داد: در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برنامه های رشدمدار جهت آموزش به کودکان، دانش آموزان و والدین را ‌با همکاری آموزش و پرورش برگزار می کند، از این رو هم ما و هم سایر دستگاه های متولی بایستی به مهارت های فرزند پروری، کنترل خشم و تاب آوری توجه کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: قطعا کنترل خشم می تواند در بسیاری از اختلافات، سوتفاهم ها و تنش های جزئی عواقب خوشی بدنبال داشته و شیرینی عفو و بخشش نیز تاثیر فردی و اجتماعی بسیاری دارد و برعکس خشم می تواند منجر به جرایم بعدی شود لذا همه ما بویژه خانواده ها باید در سطح جامعه روی این موضوع کار کنیم و بحث خودکنترلی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

انتهای پیام/امیر https://armanekerman.ir/vdcjyyevtuqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما