تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۱
۰
plusresetminus
مراسم تحلیف شوراهای شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد باحضور فرماندارشهرستان برگزار شد.
مراسم تحلیف شوراهای شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد
به گزارش خبرنگار "راه آرمان"
اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر کوهبنان بنا به دعوت فرماندار شهرستان در مراسم تحلیف حاضر شدند و ضمن برگزاری اولین جلسه فعالیت شورای اسلامی این شهر رسما آغاز و هیات رئیسه تعیین گردید. 

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر کیانشهر هم در جلسه جداگانه ای در محل فرمانداری حضور پیدا نمودند و هیات رئیسه شورای اسلامی شهر کیانشهر هم تعیین گردید.

 در حاشیه این مراسم  فرماندار کوهبنان ضمن عرض تبریک به اعضای شوراهای اسلامی شهر کوهبنان و کیانشهر  اضافه نمود: بر اساس ماده ۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار سال می باشد که از ۱۴ مرداد آغاز و تا ۱۳ مرداد چهار سال آینده خاتمه می یابد.

وی با اشاره به این که شوراها مظهر اراده و خواست مردم هستند و در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده است افزود مسئولین به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و یکی از این موارد مدیریت امور شهری است. 

حسین سالاری بیان داشت: نمایندگان مردم به عنوان افرادی که توان خدمتگزاری به عموم مردم را در خود دیده اند خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند و مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند لذا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد: حضور آنان در این عرصه داوطلبانه و بر اساس احساس تکلیف بوده لذا بایستی در همه مراحل با دقت و تیز بینی اموری را که بر عهده گرفته اند بر اساس اصل امانتداری و با رعایت تقوا و در چارچوب قوانین به انجام رسانند تا انشاالله هم رضایت مردم و پیامد آن رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد.

 فرماندار کوهبنان با اشاره به این که بر اساس ماده ۱۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در ابتدای هر دوره مراسم تحلیف و انتخاب هیات رئیسه صورت می پذیرد اشاره نمود با شروع به کار رسمی شوراهای اسلامی و در اجرای تبصره یک ذیل ماده ۸۰ (۷۱ سابق) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، شوراها موظف هستند پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نمایند و با عنایت  به استفساریه ماده ۸۰ منظور قانون گذار این است که شوراها پس از رسمیت یافتن اعم از اینکه دوره چهار ساله شهردار قبلی پایان یافته باشد یا خیر بایستی نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند.
سالاری افزود: بر اساس قانون انتخاب شهردار بر  عهده شوراهاست و هیچ کس حق دخالت در اختیاری که قانون به نمایندگان مردم داده است ندارد و البته شوراها شرعا، عرفا و قانونا در برابر انتخابی که می کنند مسئول هستند لذا بایستی با رعایت آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار ، فردی را که دارای تخصص، تجربه و مدیریت لازم برای بر عهده گرفتن مسئولیت باشد انتخاب کنند.
 وی ادامه داد: با توجه به این که موضوع فرآیند انتخاب و صدور حکم انتصاب شهردار جدید مستلزم طی زمان و مراحل قانونی می باشد شوراهای اسلامی شهر مکلفند به منظور استمرار و جلوگیری از تعطیلی خدمات مدیریت شهری به یکی از دو روش پیش بینی شده در قانون اقدام نمایند.

 در ادامه پس از تعیین هیات رئیسه سنی و برگزاری انتخابات، هیات رئیسه شورای اسلامی شهرهای کوهبنان و کیانشهر برای یک سال آتی تعیین شدند.

 ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر کوهبنان به شرح ذیل انتخاب شدند :
۱_ سید فهیم روح الامینی به عنوان رئیس شورا
۲_ سید عباس آبسالان به عنوان نایب رئیس شورا
۳_ حجت الاسلام شیخ داود خالداری به عنوان خزانه دار
۴_ منصور جعفری به عنوان منشی
۵_  سعید رجبی  به عنوان منشی

همچنین ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر کیانشهر به شر ذیل انتخاب شدند:
۱_ سید کاظم نوبهار به عنوان رئیس شورا
۲_ محمد احمدی به عنوان نایب رئیس شورا 
۳_ روح ا... محسن بیگی  به عنوان خزانه دار
۴_ مصطفی محسن بیگی به عنوان  منشی
۵_ ماشاالله رشیدی به عنوان منشی

لازم به توضیح است انتخابات هیات رئیسه شوراهای اسلامی شهر های کوهبنان و کیانشهر  به تایید فرماندار کوهبنان رسید و ایشان برای همه اعضای جدید شوراها  آرزوی موفقیت در جهت خدمتگزاری به مردم نمود.

انتهای پیام/رهجو https://armanekerman.ir/vdcjayevmuqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما