تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
۰
plusresetminus
رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان؛

تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰ در سیرجان

حجت السلام شهابی گفت: امسال مجالس وعظ و روضه با رعایت دستور العمل های بهداشتی برپا خواهد شد.
تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰ در سیرجان
رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ گفت: محرم امسال مانند سال گذشته، دارای محدودیت هایی است حفظ جان مومن واجب و وظیفه آحاد مردم علی الخصوص جامعه مذهبی حفظ سلامت مردم است هیئتی ها و متدیّنین در این مدت زمانی که کشور ما درگیر ویروس منحوس کروناست ثابت کردند، مقیّد ترین افراد در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند. در سیرجان سال گذشته مسئولان علوم پزشکی طی بازدید های متعددی که از مجالس مذهبی داشتند بعد از دهه محرم اعلام کردند بیش از 98 درصد دستورالعمل ها در ماه محرم رعایت شده است.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری باید در فضای باز برگزار شود بیان کرد: در دستورالعمل ابلاغی، مکان‌هایی که ارتفاع سقف آن‌ها بالاتر از شش متر باشد جزو مکان‌های باز محسوب شده به شرط اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد و سیستم تهویه هوای مناسبی داشته باشد.

وی گفت: برگزارکنندگان مراسم باید در مکان‌های باز، یک سوم ظرفیت و در مکان‌های مسقف، یک چهارم ظرفیت را پذیرش کنند و فاصله‌گذاری از هر طرف دو متر را رعایت کنند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات شهرستان سیرجان به برپایی دسته‌های عزاداری در محرم امسال اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل، برپایی دسته عزا با فاصله مناسب بین افراد و به صورت حرکت محلی و محدود بلامانع است.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی امسال می‌توانند از طَبل و سَنج استفاده کنند به شرط اینکه وسایل در اختیار یک شخص باشد و از جا به جایی آن بین افراد متعدد جلوگیری شود و در صورت جا به جایی، حتما وسایل ضدعفونی شود.

وی اذعان کرد: از همه مردم شریف و عزیز سیرجان تقاضا دارم ، سیرجان را که به نام دارالحسین ایران نامگذاری شده است به الگوی کشور در برگزاری مراسمات محرم تبدیل کنند ، هم تمام جلسات برگزار و هم در این مراسمات تمام دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و از تمام مسئولین محترم سیرجان تقاضا دارم که در برگزاری مراسمات محرم مانند سالهای گذشته تمام همکاری های لازم را با هیئات مذهبی داشته باشند.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس منحوس ، بازهم بتوانیم مثل سابق مجالس وعظ و روضه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را با همان حال و هوا برگزار کنیم.

انتهای پیام/سعید https://armanekerman.ir/vdchvvnzv23niqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما