تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
۰
plusresetminus
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش‌وپرورش رفسنجان:

گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما الزامی است

محمدرضا شریف گفت: دانش آموزی که دوره پیش دبستانی را چه بصورت کوتاه مدت و چه بلند مدت گذرانده باشد در پایه اول شرایط بهتر درسی را خواهد داشت.
گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما الزامی است
به گزارش راه آرمان از رفسنجان، محمدرضا شریف در جمع خبرنگاران رفسنجان به فعالیت ۱۱۸ مدرسه دولتی و ۸۶ مدرسه غیر دولتی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲۵ مرکز مستقل پیش دبستانی در این شهر فعال است و اکثر مدارس غیردولتی نیز دارای پیش دبستانی ضمیمه هستند.

وی افزود: اولین اقدام در زمینه ی آموزش افزایش توانمندی همکاران فرهنگی در حوزه ی دانش آموزان است و در این راستا دوره های آموزشی توسط اساتید از تهران برگزار شده است.

شریف با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ نیروی فرهنگی جدید الورود و تغییر پایه داشتیم گفت: تمامی این آموزگاران در بدو ورود بصورت حضوری و غیر حضوری آموزش های لازم را گذراندند.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان روستایی و۵۰ درصد دانش آموزان شهری ما در آموزش حضوری به مدت ۴ ماه و ۲۰ روز شرکت کردند و مابقی بصورت آموزش غیر حضوری و از طریق مجازی بوده است.

شریف تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان که آموزش از طریق مجازی را امکان پذیر نداشتند که با کمک خیران و همچنین همکاران آموزش و پرورش برای تعدادی از افراد تبلت یا گوشی موبایل خریداری شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رفسنجان به استمرار بازدید از مدارس در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: سال گذشته به شکل بازدید خاص هر مدرسه چه از طریق مجازی و چه حضوری انجام و گزارشات را مشاهده کردیم و در شورای آموزگاران بیش از ۵۰ درصد از مدارس شرکت و طرح های خاص هر مدرسه به اجرا درآمده است.

شریف شنیدن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن را چهار مهارت مهم آموزش ابتدایی برشمرد و گفت: تلاش ما در آموزش دبستان این است که دانش آموزان به این چهار مهارت نسلط پیدا کنند و به همین دلیل طرح خوانا پر رنگ شد.

وی در ادامه به وضعیت دانش آموزان باز مانده از تحصیل اشاره و بیان کرد: در این زمینه دو جلسه با شورای آموزش و پرورش، بخشداری، کمیته امداد، پایگاه های مقاومت بسیج، خانه بهداشت، بهزیستی و... که همه شبکه های آموزش و پرورش هستند برگزار و این دانش آموزان شناسایی و برنامه‌ ریزی شد تا مشکل چنین دانش آموزانی را بررسی کنیم و آن ها را به تحصیل دعوت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: برای تمامی آموزگاران در شش پایه ابتدایی و مربیان پیش دبستانی در پیام رسان شاد یک گروه تشکیل داده شده و با تبادل نظری که همکاران داشتند ۳۰ درصد از مشکلات برطرف شده است.

وی افزود: در طرح ملی شهاب شناسایی استعدادهای برتر در دوران ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و دانش آموزان با رسیدن به کلاس نهم با توجه به علائق خود می توانند رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند که با توجه به شناسایی که از قبل شده اند این کار راحت تر است.

شریف یادآور شد: دو پایگاه سنجش در سطح شهر رفسنجان راه اندازی شده و با توجه به شرایط کرونا پیگیر سنجش هستیم که دانش آموزانی مشکل دارند شناسایی شوند و فعالیت هایی در این زمینه برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد، نواقص آموزشی آن ها برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: ستاد ثبت نام از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید نیز تشکیل شده است و روند ثبت نام به خوبی در حال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رفسنجان در خصوص لزوم گذراندن دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان نیز بیان کرد: دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما الزامی هست، دانش آموزی که دوره پیش دبستانی را چه بصورت کوتاه مدت و چه بلند مدت گذرانده باشد در پایه اول شرایط بهتر درسی را خواهد داشت.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcdjz0fjyt0x56.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما