تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹
۰
plusresetminus
سردار معروفی با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی موفق ترین طرح و کارشناسی شده است، خاطرنشان کرد:این طرح برای مردم و ملی است و  اگر درست اجرا شود ما صددرصد می توانیم از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم و جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم.
پیشگیری صددرصدی کرونا با اجرای صحیح طرح «شهید سلیمانی»/سالن های قرنطینه را جدی بگیرید
به گزارش راه آرمان، سردار حسین  معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه کلیه دستگاه ها در کرمان برای مبارزه با ویروس کرونا هماهنگ کار کردند، اظهار کرد:  هماهنگی که در استان کرمان  در حوزه اجرائیه و دانشگاه علوم پزشکی، نظام سلامت، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و همه با تبعاتی که از کشور داریم بهتر از بقیه استانها بوده است.

وی به نقش صدا و سیما و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وضعیت استان کرمان با اطلاعاتی که از سایر استانها دارم هماهنگ تر بوده و تقریبا وضعیت به نسبت ثابت مانده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: نکته ای که اخیرا حضرت آقا فرمودند هیچ کدام از سخنان ایشان توصیه ای نبود بلکه یک فرمان بود و به همین دلیل کلیه نیروهای مسلح بلافاصله از خود واکنش نشان داده و پای کار آمدند و نگاه ما به این امر جدا از وظایف ذاتی و سازمانی است این وظیفه و رسالتی است که نسبت به اجرای فرمان در همه توانمان داریم که باید مراقبت کنیم.

سردار معروفی عنوان کرد: دراین روزهای اخیر بارها جلسات مکرری علی الخصوص جلسه فرمانده سپاه با وزیر بهداشت و روسای دانشگاه علوم پزشکی  و فرماندهان سپاه سراسر کشور صورت گرفت و همچنین جلسه ای در پنجشنبه گذشته سپاه ثارالله با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر فرماندهان شهرستانها و همه مسئولین بهداشت و درمان استان نیز برگزار گردید.

وی بیان کرد: تقریبا هماهنگی های ستادی در سطح استان بوجود آمده که یک کار جهادی و جدی را دنبال کنیم و معلوم نیست که اگر این شیوع بیماری کنترل نشود چه اتفاقی خواهد افتاد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در برخی از شهرستانها مسکوت مانده است، اذعان کرد:  رئیس جمهور و وزیر بهداشت  بر  اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید زیادی داشتند.

سردار معروفی با بیان اینکه متاسفانه برخی این طرح را باور ندارند، تصریح کرد: این طرح متعلق به سپاه نیست این طرح ملی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و نام این طرح به نام سیدالشهدای مقاومت مزین شده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح موفق ترین طرح کارشناسی شده است، خاطرنشان کرد:این طرح برای مردم و ملی است و  اگر درست اجرا شود ما صددرصد می توانیم از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم و جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: این طرح دقیق، محله محور و مسجد محور است و همان نکته ای که حضرت آقا فرمودند دقیقا در این طرح آمده است از جمله شناسایی، رهگیری و مراقبت و حمایت و کنترل هایی است که باید انجام شود.

سردار معروفی بیان کرد: قرنطینه خانگی یکی از موضوعات بسیار جدی در این طرح آمده است، ما می توانیم با قرنطینه خانگی بار و فشار را از دوش دانشگاه علوم پزشکی بر داریم و این شدنی است.

وی از رئیس ستاد کرونای استان درخواست کرد که کلیه فرمانداران به عنوان روسای ستاد شهرستانی جدی تر وارد عمل شوند و با برگزاری جلسات روزانه، گزارشات را اطلاع رسانی کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ترک فعل یا کوتاهی هر کسی در این حوزه باید به ستاد کرونا پاسخ دهد و باید طرح شهید سلیمانی را جدی بگیریم و عامل به آن باشیم.

وی از استاندار درخواست کرد: طرح شهید سلیمانی از عصر امروز بازنگری شده تا متوجه شویم که در چه موضوعاتی موفق بوده و در چه مباحثی ناموفق بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در برخی از شهرستان هاخوب پیشرفته است و در برخی از شهرستان ها کمک مومنانه را به سمت طرح نبردیم که اشتباه کردیم این طرح باید بازنگری تا مجددا عملیاتی شود.

سردار معروفی افزود: از اینکه مبارزه با شیوع بیماری به عهده خود استانداران گذاشته شده کار بسیار خوبی است و ما اصرار نه به قرنطینه قطعی بلکه  اصرار به کنترل جدی داریم .

وی ابراز کرد: کنترل ورودی استانها و شهرستانها و علی الخصوص از سفرهای ییلاق و قشلاق باید جلوگیری شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ما نیروی انسانی را تامین می کنیم و فرمانده نیروی انتظامی هر تعداد نیرو لازم داشته باشد در اختیارشان قرار خواهیم داد و این را اعلام و ابلاغ کرده ایم که صد درصد آمادگی داریم که دراین حوزه انجام دهیم وظیفه کنیم.

سردار معروفی تصریح کرد:ما اعلام فراخوان کردیم برای پیشکسوتان دفاع مقدس، دانشجویان رشته پزشکی و برای بسیجیان و همچنین باید فراخوانی برای پیشکسوتان حوزه درمان به صورت سراسری صورت گیرد تا بار فشار از دوش کادر درمان برداشته شود.

 وی بیان کرد: ماباید نیروی انسانی با انگیزه و اعتقادی پای کار نیروهای سلامت قرار دهیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از  نقش رسانه و فضای مجازی در بحث اطلاع رسانی و جلوگیری از عادی انگاری خبر داد.

سردار معروفی همچنین به نقش وعاظ و مداحان در بحث تذکر به عادی انگاری اشاره کرد و گفت: یکصد روابط عمومی در سطح استان داریم که هر روابط عمومی می تواند در اداره خود حساسیت ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ستاد کرونا باید سخنگو داشته باشد که روزی 4 مرتبه  اطلاعات و گزارشات مربوطه  را به سمع  و نظر مردم برساند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بحث واکسیناسیون یک مرکز تجمیعی داریم و آمادگی داریم که این حوزه را بیشتر کنیم.

سردار معروفی بیان کرد: سالن های قرنطینه را جدی بگیرید که می توان با آنها بخشی از فشار بیمارستانها را کم کرد که اگر با همین سالن ها بتوانیم تا حدودی بیمارستانها را از ازدحام بیماران تخلیه کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم.



انتهای پیام/نامجو



  https://armanekerman.ir/vdccoxqse2bqim8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما