تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
۰
plusresetminus
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور مطرح کرد؛

اخلاص؛ عامل اصلی دوام و بقای روضه های بیت سادات خوشرو

رضا عزت زمانی اخلاص را عامل اصلی در دوام و بقای روضه های بیت سادات خوشرو عنوان کرد و گفت: عزاخانه حسینی سادات خوشرو با ظرفیت مردمی که در اختیار دارد، توانسته دل‌های مردم را نسبت به سیره علمی و عملی معصومین (ع) جذب کند.
اخلاص؛ عامل اصلی دوام و بقای روضه های بیت سادات خوشرو

به گزارش راه آرمان؛ حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی صبح یکشنبه ضمن حضور در مراسم عزاداری بیت حسینی سادات خوشرو، با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خوشرو تولیت این بیت، دیدار و از اقامه شعائرالله در شرایط خاص کرونایی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و توجه به حفظ سلامت مردم قدردانی کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید براینکه قشر مذهبی معتقد به حفظ شعائرالله همراه با رعایت ضوابط از نگاه عقل‌گرایانه است، افزود: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید از برخی خواسته‌های قلبی و اعتقادی در محافل عزاداری چشم‌پوشی کنیم و امیدواریم امسال با شور جوانانه و هدایت پیر غلامان حسینی، بهترین و پربازده‌ترین مجالس عزاداری را داشته باشیم.

هیچ تضمینی برای سلامت عزاداران نداشتیم

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خوشرو نیز در این دیدار  با اشاره به پیشینه روضه خوانی در بیت سادات خوشرو که به یک قرن پیش بر می گردد، گفت: مرحوم آقا سیدحسین خوشرو، بانی با اخلاصی که با جلب اعتماد مردم خیمه ای را برافراشت و میعادگاه و قبله گاهی برای مردم و پایه و اساسی برای شهر کرمان در بحث معنویت فراهم کرد.

تولیت بیت سادات خوشرو تعظیم شعائر الله را هدف اصلی برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: نمی خواستیم شور حسینی که بیش از صد سال در این بیت برقرار بود، از بین برود لذا با توجه به پروتکل های بهداشتی و رایزنی با مسئولین امر در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان، تصمیم بر این شد مراسم را بدون حضور جمعیت برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن آحادجامعه، این مراسم صرفاً به صورت روضه خانگی به مدت دو ساعت از ۵ و ۳۰ تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح همراه با زیارت عاشورا و سخنرانی و پخش همزمان از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfxxdyew6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین