تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴
۰
plusresetminus
ازدحام جمعیت و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی باعث جولان کرونا دلتا در مراکز خرید و خیابان‌های منتهی به مرکز شهر سیرجان شده است.
جولان کرونا در سایه بی‌تفاوتی شهروندان سیرجانی
به گزارش راه آرمان؛ کشور روزهای سختی را سپری می کند و ویروس کرونا به تهدید جدی برای سلامت جامعه و شهروندان تبدیل شده است، اما به رغم همه توصیه های مسئولان و متخصصان پزشکی برخی افراد نسبت به خطرات این بیماری توجه جدی ندارند و بی تفاوت هستند.

دلتا کرونا ویروسی جهش یافته با قدرت سرایتی به مراتب بیشتر نسبت به کرونای قبلی (انگلیسی) است و با آمار ابتلا و بستری شدگان بیشتر هر روز شاهد مرگ و میر افراد زیادی در بیمارستان‌ها هستیم، برای کنترل شیوع بیماری و نجات جان هموطنان، افزایش سرعت تزریق واکسن در اولویت قرار گرفته است از سوی دیگر همچنان مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌شوند.

شهرستان سیرجان از نظر شیوع کرونا دلتا در وضعیت قرمز است، مسئولان دانشکده علوم پزشکی سیرجان یکی از دلایل آن را بی‌تفاوتی مردم و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند حتی اعلام روزانه آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا و اطلاع از مرگ اطرافیان و هشدارها تاکنون در افکار جمعیت بالایی از جامعه تاثیرگذار نبوده است.

با وجود اعلام مداوم دانشکده علوم پزشکی از انفجار ظرفیتی بیمارستان ها به دلیل حجم بالای پذیرش بیماران کرونایی باز هم در خیابان‌های شهر آنچه دیده نمی‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اگر امروز به خیابان های شهر سری بزنید ازدحام جمعیت و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در بازار و مراکز خرید را مشاهده خواهید کرد، هرکس کار خودش را می‌کند بدون آنکه به خطرات مرگبار دلتا کرونا توجه کند.
گفتنی است در صورت ادامه این روند باید شاهد افزایش کشته های روزانه و وقوع فاجعه در شهرستان باشیم.






انتهای پیام/سعید https://armanekerman.ir/vdcez78znjh8wvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما