تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
امیر زینلی دستورالعمل جدید برگزاری مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط کرونایی را در این شهرستان تشریح کرد.
دستورالعمل جدید برگزاری مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد
به گزارش راه آرمان از رفسنجان، امیر زینلی مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در خصوص دستورالعمل برگزاری مراسم در روز های تاسوعا و عاشورا در شرایط کرونا، گفت: این دستورالعمل توسط ستاد ملی ابلاغ شده که همه موظف به اجرای آن هستند.

وی افزود: برای روزهای تاسوعا و عاشورا حرکت دسته‌ها در این ۲ روز در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص اطراف امام زادگان ممنوع بوده و ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حسینیه ها، امامزادگان، بقاع متبرکه و غیره نیز ممنوع است.

زینلی تصریح کرد: توصیه اکید ما این بوده که نذری‌های ایام محرم و صفر به صورت خام و خشک باشد و از مردم خواسته‌ایم که همچون سال‌های گذشته غذاهای پخته و آماده نداشته باشند، اگر هم بر هر دلیل تمایل به انجام این کار دارند طبخ غذا در آشپزخانه انجام و در خارج از محل‌های برگزاری مراسم‌ سوگواری توزیع داشته باشند، زیرا توزیع در مکان‌ عزاداری ممنوع بوده و بهتر است این نذری را در میان نیازمندان توزیع کرده و به جهت عدم ایجاد تجمع در محل، غذا را درب منزل به آنان تحویل دهیم.

مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان بیان کرد: بیشترین تمرکز این روزها بر روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی بوده و تشدید نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر تذکراتی به برخی از هیات‌ها داده شده تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت نظر بیشتری داشته باشند، ضمن اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری جلسات در فضاهای سرپوشیده، برگزاری مراسم‌های سوگواری در ادارات، فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته‌های عزا ممنوع است.

زینلی در پایان متذکر شد: از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلافاصله موضوع را به سامانه صدای هیئت گزارش دهند تا اقدام به‌موقع صورت پذیرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgnz9qwak9x74.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما