کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) خبر داد؛

دستان دو پزشک رفسنجانی جان کودک 6 ساله را نجات داد

27 مرداد 1400 ساعت 11:30

رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب رفسنجان از نجات جان دختری شش ساله توسط متخصص های جراحی مغز و اعصاب این مرکز خبر داد.


به گزارش راه آرمان از رفسنجان؛ علی موسوی گفت: دختر بچه شش ساله که با کاهش سطح هوشیاری و فلج اعصاب چشمی 16 مرداد ماه به این مرکز مراجعه کرده بود توسط متخصصین جراحی مغز و اعصاب جراحی شد و حال عمومی او خوب است؛ هوشیاری بیمار کامل شده و فلج اعصاب چشمی بهبودی قابل ملاحظه پیدا کرده است.

رئیس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) توضیح داد: این بیمار سه سال پیش در یزد جراحی شده بود و با عود توده و کاهش سطح هوشیاری و اختلالات حرکات چشم مراجعه کرده بود. در مرحله اول شانت بیمار مورد تعویض قرار گرفت و سپس جراحی توده کیستی ناحیه خلف ساقه مغز در طول مدت 3 ساعت و با استفاده از میکروسکوپ جراحی انجام گرفت.

وی یاد آور شد: این عمل از عمل های نادر در استان و اولین عمل نادراز این نوع در شهرستان رفسنجان بود.

رئیس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) از همکاری و همراهی پرسنل این مرکز یادکرد و گفت : در هر عمل موفق علاوه بر پزشکان متخصص جراح و پزشکان بیهوشی، تیم اتاق عمل ، بخش های آی. سی یو و تمام کادر درمان دخیل هستند .

علی موسوی ادامه داد: این بیمارستان امکانات خوبی برای درمان بیماری های نیازمند به جراحی مغز و اعصاب دارد. پرسنل مجرب در اتاق عمل، بیهوشی، آی. سی.یو بخش مغز و اعصاب وجود دارند ؛تمام جراحی های ستون فقرات ساده و پیچیده؛ همچنین تومورهای مغزی، بیماری های عروقی مغزی، بیماری های مادرزادی از جمله میلومننگوسل لیپو میلومننگوسل و بیماریهای اعصاب محیطی امکان جراحی را داریم.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 120868

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120868/دستان-دو-پزشک-رفسنجانی-جان-کودک-6-ساله-نجات

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir