تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۰
۰
plusresetminus
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد؛

نقش آفرینی های سپاه و بسیچ در مقابله با کرونا

نظری از موارد بیماریابی، رهگیری، رسیدگی و توزیع بسته های معیشتی و تامین دارو جهت بیماران و افراد آسیب دیده از کرونا، اعزام بیماربر، پرستار، کمک پرستار و پزشک متخصص و غیر متخصص از طریق بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی جهت مساعدت به کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
نقش آفرینی های سپاه و بسیچ در مقابله با کرونا
محمدعلی نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ارتباطات به دلیل شیوع بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی قطع نشده و با جهش پیک پنجم ویروس مجددا همکاری و مساعدتها آغاز شد.

وی گفت: البته با وقفه 10 روزه مجددا کار با گرفتن تست از بیماران و واکسیناسیون آغاز گردید.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در اوایل دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد که برای افزایش واکسیناسیون نیاز به اماکن بیشتری است که سپاه و بسیج در این زمینه زیرساخت های مورد لزوم را ایجاد و در اختیار کادر علوم پزشکی قرار داد.

نظری همچنین به بحث بیماریابی اشاره کرد و ادامه داد: مراکزی توسط خود سپاه جهت تست از بیماران کرونایی ایجاد شد به اضافه کمک های مومنانه که از طریق نواحی و پایگاه های مقاومت و مساجد با مساعدت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در پیک پنجم کرونا و براساس فرمایشات حضرت آقا برای جلوگیری از اپیدمی جلسات متفاوتی صورت گرفت، اذعان کرد: موارد بیماریابی، رهگیری، رسیدگی و توزیع بسته های معیشتی و تامین دارو جهت بیماران و افراد آسیب دیده از کرونا، اعزام بیماربر، پرستار، کمک پرستار و پزشک متخصص و غیر متخصص از طریق بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی جهت مساعدت به کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به محدودیتهای منع تردد استانی در روزهای اخیر اشاره وعنوان کرد: برای محدودیتهای اخیر استانی در 16 نقطه اصلی و برخی جاده های فرعی با کمک نیروی انسانی و با مسئولیت نیروی انتظامی و در اختیار گذاشتن نیروهای بسیجی کار به خوبی صورت گرفت.

نظری همچنین از نظارت نیروهای بسیج  از اماکن پر تردد و مکان هایی که شاید با برگزاری مراسم ها باعث می شد تا پروتکل ها رعایت نشود با کمک معاونت بهداشت محیط جهت جلوگیری از گستردگی بیماری در سطح استان خبر داد.

وی تاکید کرد: ممکن است این بیماری با توجه به جهش هایی که دارد این روزها شیب نزولی پیدا نکند که در این رابطه اقدامات افزایش یافته است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از توزیع 1400 بسته معیشتی در دهه اول محرم خبر داد و گفت:  هنوز تعداد متعددی از کمک های مومنانه در حال آماده سازی است که در چندین مرحله تا انتهای این پیک بین نیازمندان و افراد آسیب دیدده از کرونا توزیع خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا شده ودرمنازل قرنطینه هستند و از هر جهت ازجمله تعمیرات لوازم خانگی، تهیه دارو و مواد غذایی که نیاز به مساعدت و همکاری داشته باشند، توسط تعدادی از گروه های جهادی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: باکمک هیئت های مذهبی تهیه یکسری  داروهای سنتی و گیاهی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عادی انگاری را یکی از عوامل مهم در شیوع و گستردگی بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: آموزش و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از طریق فضای مجازی و نصب بیلبردهای تبلیغاتی در سطح شهراز دیگر برنامه های سپاه و بسیج می باشد.

 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcb5gb8grhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما