تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۲
۰
plusresetminus
میثم یوسفی گفت: طبیعی است که همکاران ما از این حجم مراجعات خسته می شوند، اما آنچه که سبب تکرار روزانه این توصیه ها می شود، خستگی ما نیست بلکه اهمیت به سلامت مردم است و تا توانایی داریم در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی کنیم و همچون گذشته در جبهه حفاظت از سلامت مردم ایستادگی می کنیم.
رعایت توصیه های بهداشتی تنها توقع کادر درمان از جامعه/ پزشکان تا پای جان در جبهه حفاظت از سلامت مردم ایستاده اند
به گزارش راه آرمان، میثم یوسفی یکی از متخصصان بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که در دوران شیوع ویروس کرونا با حضور در بیمارستان های شهر کرمان خدمات بسیاری را به اهالی دیار کریمان ارائه کرده است.

از این رو به مناسبت روز پزشک به سراغ این پزشک فداکار کرمانی رفته و در ارتباط با دغدغه های این روزهای پزشکان و توقعی که از مردم دارند به گفتگو نشستیم.

یوسفی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شده بسیاری از مردم به اجبار با مراکز درمانی مرتبط و توسط همکاران ما در سراسر کشور ویزیت شده و با آن ها تماس داشتند.

وی افزود: به نظر می رسد در شرایط کنونی همه مردم تاکید کنند که یکی از مشاغل حساس، پراسترس و البته ضروری برای هر جامعه ای پزشکی است، افرادی که سال های زیادی از عمر خود را وقف آموختن این حرفه می کنند و مابقی آن را نیز در راه خدمت به مردم صرف می کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: برآیند فعالیت و عملکرد پزشکان ما در سیستم درمانی کشور، حداقل در مدت شیوع کرونا مثبت بوده و در مجموع آنچه که از رفتار پزشکان و اثر آن ها بر بازیابی سلامت مردم به دست می آید، این است که اثرگذاری مثبت بوده است.

یوسفی بیان کرد: از این رو مسرور هستم که عضوی از این قشر جامعه بوده و در کنار سایر کادر درمان توانستیم خدمتی را ارائه دهیم که باعث حفظ جان بسیاری از بیماران شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته سالروز ولادت پزشک نامی و شهیر ایرانی ابو علی سینا بود که به نام روز پزشک نامگذاری شده و گامی در جهت گرامیداشت خدمات، فداکاری ها و ایثار جامعه پزشکی و قشر پزشکان است.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: هرچند که در میان این فعالیت ها ممکن است کمبودها و کاستی هایی وجود داشته باشد و در برخی مواقع سبب نارضایتی مردم شده باشد اما در مجموع مردم شهادت می دهند که پزشکان دوشادوش آن ها در سختی ها و مشکلاتی که پیش آمده، همراه و هم درد آن ها بوده و آلام آن ها را تسکین داده اند.

یوسفی گفت: امیدواریم این روز به پاس خدمات پزشکان به ویژه در یک سال و نیم گذشته مورد توجه قرار گیرد و تقدیر هر چند مختصری از این جامعه فداکار صورت گیرد.

وی ادامه داد: همه مشکلاتی که مردم در زمینه بهداشت و درمان و سایر حوزه ها با آن ها دست به گریبان هستند، شامل پزشکان هم می شود، وقتی که ما از کمبودها صحبت می کنیم همه جامعه و فعالیت های افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: اگر در جایی کمبود دارو، امکانات، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی وجود دارد، اولین گروهی که فشار ناشی از این کمبودها را تحمل می کنند، پزشکان هستند.

یوسفی تاکید کرد: البته مشکل دیگری که مختص پزشکان است، مربوط به پرداخت های پزشکان در بخش دولتی است، دریافتی پزشکان همچون سایر کادر درمان در بسیاری موارد با کاستی هایی رو به رو است و بسیاری از همکاران ما به ویژه پزشکان عمومی هنوز پایداری شغلی ندارند.

وی افزود: بسیاری از همکاران ما که در دوره دستیاری تخصصی هستند، مسائل و مشکلات زیادی به ویژه در حوزه مشکلات معیشتی دارند، کما اینکه در طول یک سال و نیم گذشته آموزش پزشکان ما دستخوش آسیب های جدی شده و آن ها را آزار می دهد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اذعان کرد: ما کادر درمان از مردم توقعی نداریم و تنها توصیه می کنیم که به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهند، همه توصیه های بهداشتی که از جانب مراجع بهداشتی صورت می گیرد تنها برای حفظ سلامتی مردم است چرا که دوست نداریم آن ها را بر روی تخت های بیمارستانی ببینیم.

یوسفی متذکر شد: طبیعی است که همکاران ما از این حجم مراجعات خسته می شوند، اما آنچه که سبب تکرار روزانه این توصیه ها می شود، خستگی ما نیست بلکه اهمیت به سلامت مردم است و تا توانایی داریم در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی کنیم و همچون گذشته در جبهه حفاظت از سلامت مردم ایستادگی می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می کنیم بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند، مشاهده مردم بر روی تخت های بیمارستان و دیدن اضطراب همراهان کاری بسیار مشکل و از نظر روحی آسیب زا است.

انتهای پیام/ س
https://armanekerman.ir/vdcjxyevmuqe8hz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین