کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت؛

تمرکز سپاه بر طرح شهید سلیمانی و کمک به بهداشت و درمان می‌باشد

2 شهريور 1400 ساعت 21:54

ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: مرکز واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی این آمادگی را دارد تا در صورت تأمین واکسن، روزانه میزان واکسیناسیون گروه‌های هدف را تا یک هزار و ۵۰۰ دوز افزایش دهد.


 ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" از جیرفت، بیان کرد: با توجه به اینکه در موج پنجم بیماری منحوس کرونا قرار گرفته‌ایم و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است لذا باید با تمام توان طرح شهید سلیمانی را با موفقیت پیش ببریم.

وی افزود: آذرماه سال گذشته طرح شهید سلیمانی در جهت مقابله با بیماری کرونا شروع شد و اقدامات خوبی در زمینه کاهش و فروکش کردن این بحران انجام شد و در راستای تلاش‌هایی که در اجرای طرح شهید سلیمانی در موج چهارم انجام شد، بحمدالله تعداد مبتلایان به حداقل رسید و موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز کاهش یافت.

 بهروز اظهار کرد: پس از اتمام موج چهارم و آرام سازی که صورت گرفت در خیز پنجم قرار گرفتیم که آمار فوتی‌ها، بستری‌ها، همه‌گیری بیماری و چرخه انتقال ویروس بسیار بالا است در همین راستا برای کمک به کادر بهداشت و درمان طرح شهید سلیمانی با رویکرد پیشگیری از کرونا مجدد وارد فاز عملیاتی خود شد.

وی ابراز کرد: طرح شهید سلیمانی شامل چند اقدام مهم همچون بیماریابی، قرنطینه‌های خانگی، سفیران سلامت، نظارت و حمایت می‌باشد که کار نظارت توسط تیم‌های نظارت بسیج با رویکرد محله محوری در سطح شهرستان جیرفت در حال انجام می‌باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت افزود: در طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور فعالیت خواهیم داشت که بسیجیان در محلات حضور فعال خواهند داشت تا همواره به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک نمایند.

وی اظهار کرد: تیم‌های حمایت محور کار حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر از کرونا را بر عهده خواهند داشت و تا حد ممکن از آسیب دیدگان کرونا حمایت می‌شود.

 بهروز اضافه کرد: در حال حاضر تقریباً متناسب با مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت سطح شهرستان، ۳۵ تیم مراقبتی مشغول فعالیت هستند که این تیم‌ها متشکل از ۴ یا ۵ نفر نیروی بسیجی هستند.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه نظارتی ۱۵ تیم و در حوزه حمایتی ۱۲ تیم از نیروهای بسیجی در کنار مجموعه بهداشت و درمان در حال خدمت‌رسانی هستند و کار این تیم‌ها در حوزه پیشگیری خواهد بود و نکات بهداشتی را به مردم گوشزد کرده و تیم‌های مراقبتی نیز از مبتلایان به کرونا مراقبت می‌کنند که یکی از فعالیت‌های اصلی تیم‌های نظارتی در ماه محرم، جلوگیری از تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی در مراسم عزاداری بود.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: ظرفیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی روزانه تزریق یک‌هزار دوز واکسن است که این مرکز آمادگی لازم را دارد تا در صورت تأمین واکسن، روزانه میزان واکسیناسیون گروه‌های هدف را تا یک هزار و ۵۰۰ دوز در ۲ شیفت افزایش دهد.

وی گفت: علاوه بر این نیز در پیک پنجم کرونا برای تسریع در روند واکسیناسیون گروه‌های هدف، مرکز تجمعی واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه شهدای جیرفت راه‌اندازی شد که تأمین واکسن بر عهده مرکز بهداشت است و در این مرکز برای کمک به کادر بهداشت و درمان، نیرو، واکسیناتور و پزشک از پرسنل بهداری سپاه شهرستان مستقر هستند.

 بهروز قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و تأکید کرد: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارند بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، عدم حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی اضافه کرد: طرح کمک مؤمنانه سپاه شهرستان برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد و در ماه محرم نیز در راستای اجرای این طرح، بسته‌های معیشتی در بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت، ساده‌ترین راه ممکن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را استفاده از ماسک، برشمرد و یادآور شد: متأسفانه در سطح شهرستان جیرفت ضریب استفاده از ماسک بسیار پائین است و عده‌ای با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر به خطر انداختن جان خود، سلامت دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با شروع مجدد طرح شهید سلیمانی و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به زودی شاهد اتمام موج پنجم کرونا باشیم
انتهای پیام/.


کد مطلب: 120965

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/120965/تمرکز-سپاه-طرح-شهید-سلیمانی-کمک-بهداشت-درمان-می-باشد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir