تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان:

شعبه ویژه سرقت پسته در رفسنجان فعال شد

ایمان شهسواری از فعال شدن شعبه ویژه رسیدگی به جرم سرقت پسته در آستانه فرارسیدن فصل برداشت این محصول شهرستان خبر داد و گفت: سرقت پسته، برای مجرمان، مجازات زندان، شلاق و رد مال به مالباختگان را به همراه دارد.
شعبه ویژه سرقت پسته در رفسنجان فعال شد

به گزارش راه آرمان، ایمان شهسواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پسته از محصولات استراتژیک و ارزآور مردم منطقه رفسنجان است که برای به دست آوردن آن، کشاورزان هزینه ها و رنج های فراوانی را متحمل می شوند لذا برای پیشگیری از سرقت این محصول و کمک به این قشر زحمتکش شعبه ویژه رسیدگی به جرم سرقت پسته سال گذشته راه اندازی شد و امسال هم در آستانه فصل برداشت این محصول، فعال شده است تا به این نوع از سرقت به صورت ویژه رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ایجاد این شعبه آمار سرقت پسته بشدّت نسبت به سال های قبل کاهش یافت ادامه داد: چنانچه افرادی بخواهند پسته تر برای فروش در میادین یا جایگاه های دیگر عرضه کنند باید مجوز فعالیت در این حوزه از نیروی انتظامی یا اتاق اصناف داشته باشند.

شهسواری بیان کرد: عرضه کنندگان پسته تر بدون مجوز هم تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و مجازات می شوند.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه ها و تدابیر سختگیرانه کنترل شده موجب می شود سرقت پسته کاهش یابد و در زمان کنونی هم مواردی سرقت پسته آن هم به صورت جزئی کشف می شود که نسبت به سال های قبل این سرقت ها بسیار روند نزولی به خود گرفته است.

شهسواری ادامه داد: برای سارقان پسته مجازات های زندان، شلاق و رد مال به مالباختگان در نظر گرفته شده و اگر پسته سرقتی را فروخته باشند علاوه بر اجرای حکم زندان و شلاق باید طبق نظر کارشناسان مربوطه وجه نقد متناسب با میزان پسته ای که سرقت کرده اند و فروخته اند را به مالباخته برگردانند.

پسته کاران هم  اقدامات پیشگیرانه انجام دهند

دادستان رفسنجان در ادامه به کشاورزان و دست اندرکاران امر پسته توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت محصول خود در انبارهای پسته و باغات دوربین نصب کنند، از نگهبانان بومی مورد اعتماد استفاده کنند و چنانچه سرقتی رخ داد حتماً با نیروی انتظامی و پلیس ۱۱۰ همکاری کنند.

وی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها هم با نصب دوربین در ورودی و خروجی روستاها می توانند به کاهش سرقت ها کمک کنند.

شهرستان رفسنجان دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ مشجر پسته است که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/ س
  https://armanekerman.ir/vdca0wn6y49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین