تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۳
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی گفت: یکی از گام های مهم در فقه اسلامی کسب و کار و تجارت است و این مقوله بحث مفصلی و جایگاه عظیمی در فقه دارد.
جایگاه عظیم کسب و کار در فقه اسلامی/اصناف در خط مقدم مقابله با کرونا

به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار با شورای بسیج اصناف و هیئت رئیسه اتاق اصناف استان کرمان در روز بسیج اصناف ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام گفت: روز بسیج اصناف را خدمت شما بسیجیان که در بخش اقتصاد فعال هستید تبریک می گویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در خصوص صنوف و بازار ما باید مروری داشته باشیم به عملکرد این بخش که واقعیت هایی را برای ما روشن می کند، عنوان کرد: کسب و کار، تجارت و نان حلال به دست آوردن ارزش قابل توجهی دارد و از گذشته بشر بخشی از کسب و کار خود را در صحنه عمل در سراسر جهان گسترش داده است.

امام جمعه شهر کرمان با تأکید بر اینکه داد و ستد، بحث فطری و مورد نیاز است، ابراز کرد: یکی از گام های مهم در فقه اسلامی کسب و کار و تجارت است و این مقوله بحث مفصلی و جایگاه عظیمی در فقه دارد و این جایگاه به دلیل وجود پر رنگ تجار و کسبه در جامعه آن روز بوده است.

وی تصریح کرد: اولین کسانی که اسلام را با آغوش باز پذیرفتند و از پیامبر دفاع کردند، بخش قابل توجهی از تجار و بازاریان بودند و اولین خدمت بازار به اسلام از اینجا آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به انقلاب و نقش بازار در پیروری انقلاب اسلامی افزود: یکی از بخش هایی که کمر طاغوت را شکست بازار و اصناف بودند؛ این قشر زمانی که با امام راحل و انقلاب همراه شدند و پرچم انقلاب را به دوش می کشیدند، همراه تمامی جریان ها در خط امام قرار گرفتندو به پیروزی انقلاب کمک کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه بازاریان و صنوف نیز با شیوع بیماری کرونا در معرض آسیب قرار گرفتند، عنوان کرد: علی رغم اینکه شرایطی که این قشر دارند، آنها در خط مقدم مقابله با این ویروس کمک می کنند تا این بیماری ریشه کن شود و آنها با در اختیار قرار دادن بسته های معیشتی و رسیدگی به محرومین در خط مقدم با جان و مال خود جهاد می کنند.

امام جمعه شهر کرمان ضمن اشاره به مطالب فوق و با تأکید بر اینکه سرمدار این حرکت بسیج اصناف است، اظهار کرد: بسیج به عنوان کانون فعال، وظیفه شناس، دارای احساس بالای انسانیت، تکلیف محوری و شناخت زمان در همه این موارد حضور فعال دارد و سردمدار است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج اصناف هم باید خود فعال باشد و هم باید بازار و صنوف گسترده را قانع کند، خاطر نشان کرد: این کار، کار انسان های ویژه، موثر، مومن و قدرتمند در صحنه اجتماعی و صاحب نفوذ است و این اقدام از بسیج اصناف و بازار ساخته است که جا دارد از حرکت آنها تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcg7z9qyak9xy4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین