تاریخ انتشار :جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۶
۰
plusresetminus
با اجرای طرح شهید سلیمانی ضمن کنترل بیماری کرونا و مشکلات ناشی از این همه گیری، واکسیناسیون نیز سرعت بیشتری گرفت.
ایران روی موج همدلی و زندگی / طرح شهید سلیمانی چیست
به گزارش راه آرمان، ایران از سال 98 درگیر بیماری کرونا شد. در این مدت تعداد زیادی از هموطنانمان با این بیماری درگیر شدند و تعداد از آن ها جان خود را از دست دادند.

همچنین کرونا باعث تعطیلی تجمعات شد و بسیاری از مشاغل از این همه گیری آسیب دیدند.

در این مدت مردم تلاش کردند با پروتکل های بهداشتی از بیماری در امان باشند. همچنین با راه اندازی پویش های کمک مومنانه به یاری آسیب دیدگان از همه گیری کرونا شتافتند.

در کنار همه این اقدامات طرح شهید سلیمانی نیز در کشور اجرا شد.این طرح در ابتدا سه بخش داشت. در بخش اول بسیجیان داوطلب با استقرار در خانه ها و مراکز بهداشت در تماس با بیماران کرونا جویای احوال آنها می شدند و شرایطشان را تحت نظر داشتند.

در بخش دوم برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، بیماران را پایگاه های بسیج مرتبط می شدند و آنها تهیه مایحتاج خانواده ها را انجام می دادند تا آنها نیازی به خروج از قرنطینه پیدا نکنند. همچنین خانواده های نیازمند که توانایی مالی تهیه دارو یا مایحتاج را نداشتند با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، خیرین و معتمدین محله شناسایی می شدند و دارو و بسته های معیشتی برایشان تهیه می گردید.

در بخش سوم تیم های نظارتی با حضور در واحدهای صنفی و مراکز عمومی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت می کنند.

در حال حاضر در قالب طرح شهید سلیمانی و برای جلوگیری از گسترش کرونا، علاوه بر این موارد بسیجیان داوطلب با استقرار در مراکز واکسیناسیون، به افزایش روند تزریق واکسن کمک می کنند. همچنین بسیجیان داوطلب با استقرار در بیمارستان ها، کارهایی مانند بیمار بری را انجام می دهند. همچنین تیم هایی جهت انجام تست کرونا در منزل راه اندازی شده اند.

کنترل کرونا در پیک چهارم و واکسیناسیون در پیک پنجم

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی از هشتم آذر ماه سال 99 در استان پایه گذاری شد در عرصه محدودیت ها مجموعه سپاه و بسیج به کمک نیروی انتظامی آمدند.

وی در خصوص اقدامات بسیج در راستای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در استان کرمان  توضیح داد: در این مدت ۵۷۱ هزار بسته معیشتی تهیه و در میان  ۶۲ هزار خانواده شناسایی شده، توزیع شد. همچنین توانستیم در پیک چهارم در مدت کمتر از ۳ ماه حدود ۸۰درصد فوتی ها را کاهش دهیم.
معروفی ادامه داد: در پیک پنجم با تشکیل جلسه تخصصی با دانشگاههای علوم پزشکی،ستاد مقابله با کرونا استان، تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع)، جلسه شورای تامین برای کنترل ورودی و خروجی های استان تا کنون انجام شده است.

آغاز به کار بسیج با نگاه بازسازی طرح شهید سلیمانی در هزار و ۵۸۴ پایگاه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این که  بسیج در  هزار و ۵۸۴ پایگاه فعالیت خود با نگاه بازسازی طرح شهید سلیمانی شروع کرد، توضیح داد: کنترل ورودی و خروجی های شهر با کمک 650 نفر بسیجی واگذار شده به ناجا، استفاده از موتورهای گردانهای امام علی برای پخش کمک های مومنانه و دارو، ۹راه اندازی مرکز واکسیناسیون سپاه از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام گرفته تا کنون بوده است.
وی تاکید کرد: سپاه ثارالله آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز علوم پزشکی ۲۰ مرکز واکسیناسیون، ۲۰ نقاهتگاه و ۲۰ مرکز منتخب پذیرش بیماران کرونایی را ایجاد کند. https://armanekerman.ir/vdcbg8b8grhb5gp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما