کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان مطرح کرد؛

افت پرداخت زکات در جنوب استان به دلیل خسارت 80 درصدی محصول خرما

8 شهريور 1400 ساعت 12:22

حجت گفت: متاسفانه امسال۸۰ درصد محصول خرما مورد آفت های مختلف و طوفان های شدید قرار گرفت که همین معضل باعث افت پرداخت زکات در شهرستان های جنوب استان شد.



به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حقانی در جلسه زکات جنوب استان کرمان در شهرستان عنبرآباد گفت: زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده به طوری که حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل می‌فرمایند که نماز به پا کنید و زکات پرداخت کنید و همچنین پرداخت زکات از ویژگی مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات می‌فرمایند که ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست بر همین اساس از همه ائمه در مورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

وی با اشاره به این که رسالت طلبگی تلاش برای رساندن حرف دین به نحو احسن به مردم است، خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به خمس و زکات مال توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند امروز شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در استان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

وی با اشاره به این که در کار تشکیلاتی با قوی عمل کنیم، افزود: فضای تبلیغی استان باید در خدمت ترویج واجباتی همچون زکات باشد.

حجت‌الاسلام حقانی کار تشکیلاتی را از مهم ترین کارها دانست و افزود: در کار تشکیلاتی و ابتکارات جدید در امر جمع آوری زکات، ضعف هایی وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق مرتفع خواهد شد.

حجت معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان در جلسه ستاد زکات جنوب استان گفت: متاسفانه امسال۸۰ درصد محصول خرما مورد آفت های مختلف و طوفان های شدید قرار گرفت که همین معضل باعث افت پرداخت زکات در شهرستان های جنوب استان شد.

وی گفت: سطح زیر کشت خرما در عنبرآباد ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ظرفیت بسیار بالایی برای زکات و خرج در خود شهرستان است.

حجت عنوان کرد: از ظرفیت بسیج، مراکز نیکوکاری و روحانیون طرح هجرت در جمع آوری زکات باید استفاده شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان با توجه به این که شفاعت زکات در فردای قیامت برای انسان کارآمد است، اظهار داشت: کار احیای زکات باید نو، بروز و مورد نیاز جامعه باشد و تجربه ثابت کرده پرداخت زکات بلا را دور و برکات را زیاد می‌کند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 121059

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121059/افت-پرداخت-زکات-جنوب-استان-دلیل-خسارت-80-درصدی-محصول-خرما

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir