تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
۰
plusresetminus
ابراهیم نوزایی خواستار حمایت جدی وزارت ورزش و جوانان و بخش خصوصی از چوگان به عنوان فرهنگ ایران اسلامی شد و گفت: توسعه‌ هر چه بیشتر چوگان در دستورکار قرار دارد.
لزوم توسعه‌ چوگان در سراسر کشور/ جلب حمایت بخش خصوصی در دستورکار فدراسیون
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان؛ ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان روز گذشته در جریان بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا، گفت: ای مجموعه ثبت ملی شده و در گذشته میزبانی مسابقات بین‌المللی را بر عهده داشته است لذا می تواند نقطه عطفی برای توسعه چوگان بشمار رود.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه شناخت دقیق ورزش و جوانان از چوگان می تواند نقطه قوت فدراسیون متبوعش برای توسعه این ورزش در سراسر کشور محسوب شود، تصریح کرد: این فدراسیون وجه تمایز بارزی نسبت به سایر فدراسیون ها دارد و آن موضوع زیرساخت‌ است زیرا نمیتوان به راحتی فراهم زیرساخت فراهم کرد.

وی ادامه داد: در استان تهران و البرز زیرساخت مناسب وجود دارد اما در سایر استان ها زمین استاندارد چمن موجود ندارد.

نوزایی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای توسعه چوگان در دیگر استان ها است، افزود: هم اکنون در هشت استان هیات فعالیت می کند اما مانژ خاکی دارند؛ به عنوان مثال شرایط در استان اصفهان مهیاتر است.

وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای فدراسیون چوگان هیچ سنخیتی با شرایط چوگان ندارد، گفت: بر این اساس در تلاش هستیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی کمک بگیریم.

رییس فدراسیون چوگان اظهار کرد: پس از ثبت جهانی چوگان به نام کشورمان، ایران اسلامی داعیه دار چوگان در دنیا است لذا باید تلاش کنیم از خیث فنی نیز ارتقاء یابیم. https://armanekerman.ir/vdcai6n6u49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما