کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس غذا دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان؛

شهروندان گران‌فروشی داروخانه‌ها را گزارش دهند/ بدون نسخه پزشک برای تهیه دارو های کرونایی به داروخانه مراجعه نکنید

14 شهريور 1400 ساعت 12:37

سید محمد رضوی نسب گفت: از شهروندان سیرجانی در خواست داریم برای تهیه داروهای بیماران کرونایی بدون نسخه پزشک به داروخانه های سطح شهر مراجعه نکنند.


به گزارش راه آرمان؛ بنا به گفته داروخانه های شهرستان این روزها به واسطه موج کرونای دلتا تقاضا شهروندان برای خرید اقلام دارویی کرونا و سرم بالا رفته است.
تجمع بیماران و خانواده های آنان در برخی مراکز عرضه دارو سبب شده تا بنا به گفته برخی پزشکان انتشار دلتا در این مکان ها بیشتر و در واقع یکی از مکان های جولان کرونا، داروخانه ها باشند.
تقاضا شهروندان برای خرید اقلام دارویی کرونا و سرم موجب شده است که در داروخانه های سطح شهرستان این داروها با نرخ های متفاوت عرضه شود رییس غذا دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با وجود شدت سرایت و همه‌گیری بیماری کرونا در شهرستان سیرجان، به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری افزایش یافته و روند مصرف دارو چند برابر شده است.
رییس غذا دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: در پی کسب خبر و گزارشات مردمی مبنی بر گرانفروشی دارو در داروخانه ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار بازرسین این اداره قرار گرفته است.
سید محمد رضوی نسب با اشاره به مراجعه زیاد مردم به داروخانه‌ها اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد کم بود یکسری از دارو های کرونایی در سطح شهرستان بوده ایم که با پیگیری های صورت گرفته مشکل کم بود داروهای کرونایی و سرم در هفته گذشته حل شده است.
وی اذعان کرد: در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر سیرجان خوشبختانه، همکاران ما با رعایت اخلاق حرفه‌ای دارو های بیماران کرونایی را با نسخه پزشک به نرخ متعارف عرضه می‌کردند.
سید محمد رضوی نسب ضمن تاکیید براینکه با داروخانه های متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد گفت: شهروندان سیرجانی در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، با دریافت رسید خرید موارد را به صورت مکتوب به غذا داروی شهرستان سیرجان اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
رییس غذا دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان یادآور شد: داروهای بیماران کرونایی به جز اکتمرا به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و هیچ کمبودی وجود ندارد.
رضوی نسب بیان کرد: از شهروندان سیرجانی در خواست داریم برای تهیه داروهای بیماران کرونایی بدون نسخه پزشک به داروخانه های سطح شهر مراجعه نکنند.
انتهای پیام/سعید


کد مطلب: 121173

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121173/شهروندان-گران-فروشی-داروخانه-ها-گزارش-دهند-بدون-نسخه-پزشک-تهیه-دارو-های-کرونایی-داروخانه-مراجعه-نکنید

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir