کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد؛

سهم ۵ درصدی تعاونی ها در بخش اقتصاد استان/نقش تعاونی ها در حوزه اجتماعی از مباحث اساسی است

15 شهريور 1400 ساعت 15:49

اسماعیلی گفت: امیدواریم با توجه به رویکرد دولت آیت الله رییسی به قشر ضعیف جامعه، حوزه تعاون به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسد.


به گزارش راه آرمان؛ رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت 13 شهریور روز تعاون اظهار کرد:قرار بود تعاونی‌ها به سهم 25 درصدی در اقتصاد دست پیدا کنند و در حوزه کاهش تصدی گری دولتی در اقتصاد و واگذاری شرکت‌های دولتی، بخش تعاون در اولویت قرار گیرد که متأسفانه محقق نشده است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی به قشر ضعیف جامعه، حوزه تعاون به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد:  بیش از 5 هزار تعاونی فعال در استان کرمان داریم که سهمی نزدیک به 5 درصد در اقتصاد استان کرمان دارند.

اسماعیلی از ۵۰ هزار نفر اشتغال بکار در تعاونی های استان خبر داد و گفت:  برآورد ما از گردش مالی این تعاونی‌ها در اقتصاد استان بین 3 تا 5 درصد است که با سهم 25 درصدی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: 34 درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است و بیشترین تعاونی‌ها را نیز در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد:  بیشترین اعضای ثبت شده تعاونی‌های استان در شهرستان کرمان است و پس از آن شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه کرمان یکی از ۱۱ استانی است که این مرکز برای حمایت از تعاونی ها راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری تعاون، اتفاق خوبی است که سال گذشته در حوزه تعاون رقم خورد.

وی در ادامه افزود:  با حضور معاون وزیر بیش از 100 میلیارد تومان مصوبه از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون به استان کرمان اختصاص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی نیز حمایت‌هایی صورت گرفته است، اذعان کرد: نقش تعاونی‌ها در حوزه اجتماعی، مباحث جدی و اساسی است.

اسماعیلی بیان کرد: در گذشته بحث تعاون در روستاها خیلی جدی پرجوش و پررنگ بود اما با تغییر فرهنگ روستایی به شهرنشینی نتوانستیم این فرهنگ را با ساختار‌های جدید شهرنشینی وفق دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه سهم  بخش تعاون در حوزه‌های مختلف افت داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سهم تعاون در حوزه مسکن از 2.5 درصد به زیر یک درصد رسیده است.

سپاه در رفع مشکلات واحدهای تولیدی پیشگام است

 روح‌الله نیکخواه مسئول بسیج کارگری سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کارگران قشر خدوم جامعه هستند خاطر نشان کرد: بسیج و سپاه در همه عرصه‌های انقلاب دوشادوش همه دست‌اندرکاران در جهت توسعه قدم بر می‌دارد.

وی با اشاره به اعطای کمک‌های مؤمنانه و طبخ و توزیع غذا در بین کارگران گفت: سپاه و بسیج با ورود میدانی به کارخانجات و حوزه تولید به رفع مشکلات آنها از جمله قطعی‌های برق و ... کمک کرده است.

مسئول بسیج کارگری سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه در کنار و دوشادوش بخش تولید، کار و تعاون حضور دارد و مطالبه‌گری می‌کند افزود: سپاه با الگوسازی در واحدهای تولیدی و عارضه یابی در رفع مشکلات این حوزه پیشگام است.

انتهای پیام/ نامجو


کد مطلب: 121213

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121213/سهم-۵-درصدی-تعاونی-بخش-اقتصاد-استان-نقش-حوزه-اجتماعی-مباحث-اساسی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir