کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دادگستری شهرستان زرند:

لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرقت پسته

16 شهريور 1400 ساعت 10:11

محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرقت پسته در شهرستان لازم است.


به گزارش "راه آرمان"  محمود محمدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند با موضوع بررسی علل افزایش تصادفات و سرقت و ارائه پیشنهادات در جهت پیشگیری ازآن افزود: بیشترین آمار جرائم در پنج ماهه نخست سال جاری در حوزه قضایی شهرستان زرند مربوط به سرقت و تصادفات است.

وی در خصوص جرم سرقت تصریح کرد: طرح پیشگیری از سرقت پسته توسط دادستان سابق شهرستان کلید خورده است و اجرای این طرح در سال ۹۸ آمار سرقت پسته را در شهرستان به طور محسوسی کاهش داد و به عنوان طرحی موفق در کل استان در حال انجام است. 

این مقام قضایی ادامه داد: در سال جاری با وجود کار گروه های مختلف در باب  پیشگیری از سرقت شاهد افزایش فزاینده آمار سرقت پسته هستیم و با توجه به اینکه پسته محصول اصلی شهرستان است و یکی از راه های اصلی امرار معاش شهروندان و بیشتر سرمایه در گردش شهرستان نیز از طریق خرید و فروش این محصول حاصل می شود، لذا بایستی از سرقت این محصول جلوگیری شود. 

محمدی افزود: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود ایجاد بانک اطلاعاتی از خریداران و فروشندگان پسته و الزام خریداران به ثبت مشخصات فروشندگان است . 

رئیس دادگستری زرند در ادامه به موضوع تصادفات اشاره کرد وگفت: دومین علل ورودی پرونده به حوزه قضائی موضوع تصادفات است که جدای از مشکلات فرهنگی در عدم رعایت قوانین و مقررات، ناشی از کم کاری برخی مسئولین و ترک فعل ها است که در نتیجه آن شاهد افزایش آمار تصادفات و مرگ میر ناشی از آن هستیم  که در بسیاری از تصادفات این موضوع از دید کارشناسان پنهان می ماند. 

وی تاکید کرد: بواسطه کارخانجات صنعتی شاهد افزایش حجم ترافیکی در شهرستان هستیم که بایستی نقاط حادثه خیز شهرستان مشخص شده و از وجود کارخانجات در جهت رفص نواقص جاده ای بهره برد.

محمدی در پایان یادآور شد: نباید از کنار ترک فعل ها و ناهنجاری ها براحتی عبور کنیم و هر کجا با مشکل و یا معضلی مواجه شدیم بایستی از تریبون مسئولیتمان در دفاع از حقوق عامه و رفع ناهنجاری ها استفاده کنیم. 
در ادامه حجت الاسلام بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز پیشگیری را دارای دو بعد وضعی و اجتماعی دانست و افزود:  پیشگیری وضعی ناظر به محیط جرم خیز و پیشگیری اجتماعی ناظر به شخص مجرم است.

 وی گفت: پیشگیری از جرم در جامعه بسی آسانتر از پاک کردن جامعه آلوده به معضلات اجتماعی است.

انتهای پیام/تاج الدینی


کد مطلب: 121227

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121227/لزوم-انجام-اقدامات-پیشگیرانه-جهت-جلوگیری-سرقت-پسته

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir