تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۷
۰
plusresetminus
شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر با همت فولادمردان کرمانی عنوان اولین کارخانه فولاد ساختمانی جنوبشرق کشور را به خود اختصاص داده است.
ثبت رکوردهای تولید به همت فولادمردان کرمان/ بومی سازی اولین کارخانه تولید فولاد ساختمانی در جنوبشرق کشور
به گزارش "راه آرمان" امروز سوار بر اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان برای بازدید از روند تولید شمش فولاد و میلگرد آجدار به کارخانه فولاد مشیز بردسیر رسیدیم.

هنگام بازدید از خطوط تولید مدیران و کارگران واحدها با حساسیتی خاصی نگران سلامتی خبرنگاران بودند آتش و حرارت و مواد مذاب و دود و آلودگی نفس کشیدن را سخت کرده بود؛ گرمای بی حد کنار کوره های ذوب طاقتمان را طاق کرده بود و لحظه ای  نگاهم به کارگرانی افتاد که هر روز و ساعتها باید کنار این کوره ها کار کنند تا چرخ کارخانه بچرخد.


شمشها از دل آتش و کنار عرق ریزان کارگران خط به خط صف کشیده بودند و در خطی دیگر شمش های تولیدی به میلگرد آجدار تبدیل می شدند.




در انتهای مسیر واحد نوردسازی بود که به گفته مدیر تولید بعد از کرونا و نیامدن شرکت خارجی به ایران؛ این خط تولید هم با توان داخلی بومی سازی شد و بازهم محدودیت ها مانع کار نشد و همت ایرانی بر مشکلات چربید.
 
طبق گفته صفری زاده معاون فنی و بهره برداری کارخانه فولاد مشیز بردسیر؛ این کارخانه از سال 1380 آغاز به کار کرده است و شمش مورد نیاز کارخانه نورد در ابتدا از فولاد خوزستان هرمزگان و یزد تامین می شد اما تصمیم بر این شد تا شمش موردنیاز کارخانه به صورت بومی تامین شود به همین منظور از سال 1390 ساخت کارخانه فولادسازی شروع و در نیمه اول 1394 راه اندازی شد.
در حال حاضر کارخانه فولادسازی ظرفیت اسمی 420 هزار تن و پروانه بهره برداری 600 هزار تن را داراست.

صفری زاده از احداث کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی که در حال اخذ مجوز است خبر می دهد و می گوید: همچنین کارخانه گندله اخذ مجوز صورت گرفته و خاکبرداری کارخانه شروع شده است.
معاون فنی و بهره برداری کارخانه فولاد مشیز بردسیر ادامه می دهد: کلیه پرسنل این کارخانه بومی و جوان هستند که تولید را به دست گرفتند و طرح های توسعه ای از جمله خط چهارم ریخته گری و پروژه توسعه خط نورد را کاملا بومی ساخته اند.
او از همت والای مهندسان و کارگران این کارخانه می گوید که برای پروژه توسعه خط نورد زمانی که یک شرکت خارجی بعد از محدودیتهای کرونایی به ایران نیامد؛ این فولادمردان کرمانی بودند که آستین همت بالا زدند و خط را راه اندازی و کلیه قطعات موردنیاز را ساختند.
همچنین اسماعیل رستمی زاده مدیر فولادسازی می گوید: در کارخانه فولادسازی تمامی کارها به صورت خودکار انجام می شود.
او ادامه می دهد: مشیز اولین کارخانه تولید فولاد ساختمانی در جنوبشرق کشور است که در این مجموعه با دست فولادمردان بردسیر و کرمان توانستیم رکوردهای تولید را بزنیم رکورد تولید 32 ذوب در 24 ساعت، تولید 17 هزار و 700 تن شمش درجه یک در ماه و تولید 41 ساعت مداوم ریخته گری

انتهای پیام/
 
  https://armanekerman.ir/vdcbf8b8srhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین