تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در کرمان موجب امیدبخشی به کشاورزان و ناامنی سارقین است

سید مهدی قویدل گفت: اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در کرمان، امیدبخشی به کشاورزان و ناامن سازی شرایط برای سارقین را بدنبال دارد.
اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در کرمان موجب امیدبخشی به کشاورزان و ناامنی سارقین است
به گزارش راه آرمان؛ سیدمهدی قویدل در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان کرمان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر جرمی که اتفاق می افتد، معلول یکسری علت ها می باشد و کم کاری، عدم توجه و اهمال برخی دستگاه ها یا عدم انسجام و همگرایی موجب تشدید آن جرم می شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر، دهیاری ها و فرمانداری ها باید همکاری کنند تا اثربخشی بهتری را در اجرای برنامه ها شاهد باشیم، افزود: ضرورت دارد شهرداری و بخش خصوصی از افراد علاقمند و رسانه ها دعوت به عمل آورده و به پوشش اخبار و موارد مرتبط با پیشگیری از سرقت، بویژه سرقت پسته اقدام کنند.

قویدل سپس تصریح کرد: اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان های مختلف استان نتیجه همدلی، اتحاد و انسجام مسوولین و مشارکت مردم بوده و رضایت بخشی بسیار زیاد کشاورزان و نزدیک صفر رساندن سرقت پسته را بدنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه جهت اجرای مطلوب این طرح در شهرستان کرمان نیز رعایت یکسری نکات ضروری است، افزود: واحدهای صنفی فاقد پروانه حق هیچ گونه خرید و فروش پسته را تحت هیچ شرایطی ندارند و در صورت مشاهده یا گزارش تخلف، در این خصوص باید برخورد قانونی صورت گیرد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه کلیه مغازه داران و مراکز خرید و فروش پسته حتما باید دارای مجوز باشند، گفت: با افرادی که بدون مجوز اقدام به خرید و فروش پسته در منازل و مغازه های خود می کنند باید برخورد و از سوی مراجع ذیصلاح اماکن آنها پلمپ، محصول خریداری شده ضبط شده و به عنوان خریدار مال مسروقه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

قویدل بیان کرد: مراکز خرید و فروش مجاز پسته ملزم به ثبت میزان مشخصات کامل سجلی افراد و فروشنده در دفاتر جداگانه و اصل تصویر کارت ملی است تا در صورت نیاز، دسترسی به فروشنده امکان پذیر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: کلیه مراکز خرید و فروش پسته باید به تجهیزات ایمنی و حفاظتی به ویژه دوربین های مداربسته مجهز شوند تا در صورت نیاز قابلیت بهره برداری داشته باشند، در نتیجه هیچ گونه عذری مبنی بر خرابی دوربین ها پذیرفته نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: تمامی مراکز خرید و فروش پسته بایستی از حمل و نقل این محصول به صورت خودرویی و شبانه خودداری کنند و در صورت ضرورت با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و با اطلاع مراجع انتظامی این اقدام صورت گیرد.

قویدل خاطرنشان کرد: همچنین همه مراکز خرید و فروش پسته موظف به همکاری با یگان های نظامی و امنیتی پیرامون موارد مشکوک و یا سرقتی بودن محصول ارائه شده توسط فروشنده می‌باشند، ضمن اینکه به کارگیری اتباع خارجی و کارگران غیر بومی بدون صدور مجوزهای لازم و بدون هماهنگی مرجع انتظامی ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، از سوی مراجع ذیصلاح برابر مقررات تحت پیگرد قرار گیرند.

این مقام قضایی یادآور شد: بایستی انبارهای ضبط و خرید و فروش پسته نیز شناسایی و حین ساماندهی و رصد توجیه شوند، ضمن اینکه لازم است خودروهای دوره گرد که به خرید و فروش پسته اقدام می‌کنند نیز شناسایی و مراتب به مرجع انتظامی و شهرداری اعلام گردد تا برابر مقررات با آنها برخورد شود.

وی در پایان گفت: کشاورزان و مالکین باغات نیز در اجرای دقیق طرح با مسئولان و مامورین همکاری لازم را داشته باشند و از بکارگیری کارگران ناشناس و غیربومی یا اتباع خارجی بدون اخذ مجوز از مرجع انتظامی خودداری کنند، ضمن اینکه اجرای دقیق و اثرگذار این طرح مستلزم همکاری همه جانبه مسئولان و باغداران است.

انتهای پیام/ س https://armanekerman.ir/vdcay6n6e49nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین