تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۱
۰
plusresetminus
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان:

استان کرمان دومین شبکه طویل راه‌های کشور را در اختیار دارد

سید علی حاج سید علیخانی مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از ۱۳ هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در کرمان به عنوان دومین استان کشور از نظر طول راه ها وجود دارد.
استان کرمان دومین شبکه طویل راه‌های کشور را در اختیار دارد
به گزارش "راه آرمان" سید علی حاج سید علیخانی، مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: حوزه راهداری استان کرمان در بیش از ۱۳ هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته که حدود هزار و ۹۴۰ کیلومترآن بزرگراه و بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر آن راه شریانی است خدمات راهداری را به مردم ارائه می‌دهد.
وی افزود: درحال حاضر بیش از ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی در دست احداث است و با توجه به اعتبارات قابل توجهی که در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای راه‌های روستای پیش بینی شده است، اتمام این محور‌ها از دیگر اولویت کاری امسال ما خواهد بود.
وی  همچنین به زیاد بودن طول شبکه راه‌های آسفالته استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: طی پارسال کلیه راه‌های شریانی استان مطالعه و نقشه نواری بهسازی آن‌ها با کمک مهندسان مشاوره استخراج شد و در حال حاضر نیاز‌های بهسازی محور‌ها را به صورت مشخص و با برآورد دقیق در دسترس داریم، لذا استان کرمان از نظر توان فنی و مهندسی، هم در زمینه مطالعات و هم در زمینه اجرا در وضعیت خوبی قرار گرفته است.
حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: کمبود اعتبارات، هم در حوزه نگهداری راه و هم در بخش نگهداری ابنیه، به خصوص در حوزه ایمن سازی محور‌ها به شدت احساس می‌شود، لذا برای جبران کمبود منابع، سعی ما همواره بر بیشترین بهره گیری از امکانات موجود بوده است که به عنوان مثال برای صرفه جویی در هزینه‌ها، با ساخت یک دستگاه خط کش، وی افزود: تعداد ۶۴ دستگاه پل که در اثر جاری شدن سیل‌های فصلی دچار صدمه شده بودند، به صورت امانی و با استفاده از توان راهداری استان بازسازی شدند، همچنین کارگاه بازسازی و اصلاح علائم ایمنی با ترمیم شبرنگ تابلو‌های معیوب راه اندازی شده است، علاوه بر این گارد ریل‌های خسارت دیده نیز بازسازی شدند و مجددا در محور‌های استان مورد استفاده قرار گرفتند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان تاکید کرد: در بخش نگهداری رویه راهها، استفاده از روش بازیافت گرم آسفالت (احیای آسفالت بصورت درجا)، برای رویه‌های آسفالتی که دچار خرابی و فرسودگی شده اند، بکارگیری ماشین آلات جدید، اسلاری سیل برای درزگیری آسفالت‌هایی که دارای ترک‌های زیاد و عمیق هستند، طراحی و اجرای آسفالت‌های نازک حفاظتی از قبیل میکرو سرفیسنیگ، SMA و ... از دیگر فعالیت‌هایی هستند که برای بهروری بیشتر منابع مالی حوزه راهداری شمال استان کرمان قرار دارند.

انتهای پیام/ناج الدبنی https://armanekerman.ir/vdceez8zfjh8wwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما