تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

جمع‌آوری 13 میلیارد تومان زکات در شرق استان کرمان

صادقی از جمع آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شرق استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان زکات جمع آوری شده در حوزه فقرا و محرومان شهرستانهای شرقی استان هزینه شده است.

به گزارش راه آرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم شورای برنامه‌ریزی احیاء زکات شرق استان که با حضور حجت‌الاسلام قاسمی زاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، ائمه جمعه و فرمانداران شرق استان، روسای کمیته امداد شرق استان و جمعی از مسئولان در شهرستان نرماشیر برگزار شد، اظهار کرد: 21 هزار خانواده با جمعیتی حدود 50 هزار نفر در شرق استان کرمان مددجوی این نهاد و مستمری‌بگیر هستند.

وی به افزایش دو برابری مستمری مددجویان در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی افزایش دو برابری مستمری مددجویان نیز جوابگوی هزینه‌های بالای زندگی آن‌ها نیست و اگر کمک‌های خیران نباشد روند خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مشکل می‌شود.

صادقی توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و بیان کرد: در سال ۹۹ یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین شغل را در سطح استان ایجاد کرده کمیته امداد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: وجه تمایز کمیته امداد با سایر ادارات در ایجاد اشتغال این است که این نهاد پس از اجرای طرح مددجو را تنها نمی‌گذارد و با نظارت مستمر مجریان طرح‌های اشتغال را یاری می‌کند تا از مسیر منحرف نشوند.

وی در ادامه به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: زکات یک تکلیف شرعی است که متأسفانه تاکنون درزمینهٔ این واجب الهی کوتاهی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: با فضای تبیینی انجام‌شده سال گذشته 13 میلیارد تومان زکات در شرق استان جمع‌آوری‌شده که با توجه به سطح زیر کشت باغات خرما در شرق استان آمار واقعی جمع‌آوری زکات باید چندین برابر آمار جمع‌آوری‌شده سال گذشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه پنج هزار دانشجو و طلبه و حدود 30 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند افزود: بخشی از هزینه تحصیل و آموزش این دانشجویان و دانش آموزان از محل درآمد زکات تأمین می‌شود.

صادقی از رشد کمک‌های مردمی به این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی خبر داد و اذعان  کرد: مردم ما مردمی معتقد هستند و در این شرایط سخت اقتصادی خانواده‌های نیازمند را تنها نگذاشتند و کمک‌های مردمی به این نهاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ دو برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/ نامجو https://armanekerman.ir/vdcam6n6u49nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین