تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹
۰
plusresetminus
کارگران معدن زغالسنگ «گِلتوت» شهرستان زرند به دلیل عدم همسان سازی حقوق و عدم واریزی نرخ واقعی بیمه امروز ظهر در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار اخراج مدیرعامل این معدن شدند.
تجمع اعتراض آمیز کارگران معدن زغالسنگ «گِلتوت» مقابل فرمانداری زرند
به گزارش راه آرمان؛ ظهر امروز تعداد زیادی از کارگران معدن زغالسنگ «گِلتوت» زرند به دلیل برخی تخلفات مدیرعامل این معدن مقابل فرمانداری زرند تجمع کردند.

یکی از کارگران این واحد معدنی در گفتگو با خبرنگار ما علت را عدم واریز نرخ واقعی بیمه تامین اجتماعی و عدم همسان سازی حقوق کارگران عنوان کرد و گفت: به طور مثال اگر کارگری 10 یا 8 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است کارفرما دریک اقدام غیرقانونی نصف مبلغ را به عنوان بیمه در لیست ثبت  و ما بقی را در حساب جداگانه ای واریز می کرده که شامل بیمه کارگر نمی شده است.
وی ادامه داد: حال که کارگر به سن بازنشستگی رسیده است (20 سال مشاغل سخت) متوجه شده است که مستمری وی پایه حقوق اداره کار است.
وقتی کارگران این مسئله را به کارفرما معترض می شوند وی در پاسخ می گوید: که این شرکت خصوصی است و  درآمدش بیش از این نیست و باید بخشی از بیمه شما کم شود و اگر بخواهیم آن را به طور کامل پرداخت کنیم شرکت ورشکسته خواهد شد.

این کارگر معدن گلتوت زرند ادامه داد: کارگران حقوق خود را با معادن همجوار مقایسه می کنند به شکلی که این معدن زغالسنگ گلتوت نسبت به معادن همجوار تولید بیشتری دارد اما حقوقی که کارگران  دریافت می کنند یک سوم معادن دیگر نیست در حالی که معادن همجوار وابسته به فرآوری و چرخه تولید فولاد است اما این معدن از چرخه تولید فولاد خارج است.
به همین دلیل برای کارگر افزایش حقوقی در نظر گرفته نمی شود و باید حقوق پایه کار را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته این تجمع اعتراض آمیز دو روز قبل در مقابل دادستانی زرند انجام شد و با حضور دادستان شهرستان زرند  در معدن و صحبت با کارگران متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت.
و به همین دلیل امروز نیز کارگران برای رساندن صدای خود به فرمانداری زرند مراجعه کردند و فرماندار قرار شد با هیئت مدیره شرکت در این رابطه صحبت کند.

این نماینده کارگران تصریح کرد: این شرکت 250 کارگر دارد که همگی آنها سهامدار این شرکت و مدعی این هستند که مالک این معدن زغالسنگ می باشند، این کارگران می گویند برای اینکه ما به حق خود برسیم این معدن باید از بخش خصوصی به دولتی برگردد و مدیرعامل نیز باید اخراج گردد.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdcgnq9q7ak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین