تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹
۰
plusresetminus
شمس الدینی گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا مشروط به این است که موکب داران و عوامل دو دوز واکسن به صورت کامل زده باشند و 72 ساعت قبل از اعزام باید تست PCR انجام دهند، همچنین تهیه بلیط هواپیما به سیستم سلامت وصل است و افرادی که دو دوز واکسن را دریافت نکرده باشند برای آنها بلیط صادر نخواهد شد.
ثبت نام 700 نفر موکب دار و خادم در استان کرمان جهت اعزام به عراق/استان کرمان سهمیه و پرواز ندارد و تمامی مرزهای زمینی بسته است
حمید شمسی الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اعزام موکب داران و خادمان حسینی اظهار کرد: همانطور که در خبرها اعلام شد امسال همچون سالهای قبل از کرونا چندان حضور مشتاقان ابا عبدالحسین (ع) را در راهپیمایی اربعین در عراق نخواهیم داشت و امیدواریم با کنترل و برچیده شدن ویروس منحوس کرونا بتوانیم در سال آینده پرشورتر در این مراسم شرکت کنیم.

وی گفت: امسال طبق موافقت دولت عراق فعلا اعزام 30 هزار نفر را خواهیم داشت و با توجه به این که  10 هزار نفر برای موکب ها و عوامل و دست اندرکاران پیش بینی شده بود این 30 هزار نفرنیز قرار شد فقط همان موکب داران، خادمان و عوامل به صورت هوایی در عراق با شرایطی که در ستاد ملی کرونا اعلام شده حضور پیدا کنند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با تاکید بر اینکه سهمین استانی نداریم، افزود: امسال اعزام زائر به هیچ عنوان نخواهیم داشت و تنها عوامل هستند که تاکنون نزدیک به 700 نفر در کرمان ثبت نام کرده اند.

شمس الدینی با بیان اینکه تمامی مرزهای زمینی بسته هستند، عنوان کرد: بدین جهت  موکب دارانی  می توانند به عراق عزیمت کنند که امکانات آنها در عراق نگهداری می شود و آنها می توانند مایحتاج خود را فعلا از خود عراق تهیه و به زائران خدمات ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در برخی از خبرها اعلام شده بود که تعداد سهمیه  از 30 هزار نفر به 60 هزار نفر افزایش یافته است که این خبر از طرف دبیر ستاد اربعین کشور تکذیب شد.
دبیر ستاد اربعین استان کرمان خاطرنشان کرد: فردا نخست وزیر عراق سفری به ایران خواهد داشت که شاید بتوان با رایزنی ها تغییراتی در تعداد سهمیه ایجاد کرد اما بعید می دانم با شرایطی که وجود دارد بشود کاری کرد.

شمس  الدینی افزود: حال با این شرایط همان 30 هزار نفر اعزام خواهند شد و استان کرمان مبدا پروازی ندارد و همچنین سهمیه عمومی داده نشده و تمامی مرزهای زمینی هم بسته است و از مردم درخواست می کنیم که از حضور و تردد در مرزهای زمینی به شدت خودداری کنند.

وی بیان کرد: ستاد اربعین به شدت با ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ است و به هر صورت ستاد اربعین براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور عمل می کند.
دبیر ستاد اربعین استان کرمان تاکید کرد: از همه مردم درخواست می کنیم که به شایعات توجه نکنند و به سمت مرزها هجوم نیاورند.

شمس الدینی گفت: مردم می توانند برای اطلاعات بیشتر  با شماره های استانداری و اداره کل امنیتی به عنوان دبیرخانه ستاد اربعین در تماس باشند.

وی عنوان کرد: زمانی که امنیت برقرار نشود هیچ اعزامی صورت نخواهد گرفت تنها مشکل در حال حاضر سلامت زائرین ایران و سایر کشورها است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان تاکید کرد: عبور از مرزها به عنوان تخلف و جرم محسوب می شود و دستگیری و اعمال قانون از عواقب عبور از مرزها خواهد بود.

شمس الدینی به ثبت نام زائران توسط کاروان غیر قانونی اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بدنبال سود و منافع خود هستند و ما هیچ گونه اعزامی از مرزهای زمینی نداریم.

وی تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا مشروط به این است که موکب داران و عوامل دو دوز واکسن به صورت کامل زده باشند و 72 ساعت قبل از اعزام باید تست PCR انجام دهند و از آن طرف هم باید هزینه رفت و برگشت بلیط را تهیه کنند  و تهیه بلیط به سیستم سلامت وصل است و افرادی که دو دوز واکسن را دریافت نکرده باشند برای آنها بلیط صادر نخواهد شد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان خاطرنشان کرد: موکب داران و خادمان باید تاریخ تزریق دوز دوم آنها 19 شهریور به اتمام رسیده باشد.

شمس الدینی افزود: برخی معترض هستند مبنی بر اینکه قبلا اعلام شده بود که همه می توانند جهت اعزام به عراق ثبت نام کنند باید بگوییم که قبلا چنین مصوبه ای اعلام شده بود که قرار شد دوشنبه هفته گذشته تا چهارشنبه پیش ثبت نام از طریق سامانه سماح انجام شود اما با توجه به اینکه سهمیه ای برای زائران در نظر گرفته نشده خود به خود انجام نشد و سایر پیش ثبت نام ها افراد سودجویی هستند که انجام می دهند و کسانی که با چنین مواردی روبرو هستند می توانند به مراجع قضایی اطلاع دهند که با آنان برخورد خواهد شد.

وی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط موکب داران اشاره کرد و بیان کرد: موکب دارانی که در عراق هستند به شدت تاکید شده که فاصله های اجتماعی را رعایت کنند و حتما از مواد ضد عفونی کننده و ماسک استفاده  و مواد غذایی را به صورت بسته بندی عرضه  و این تمام مواردی است که باید موکب داران رعایت کنند و تمامی این موارد در کمیته مشارکت های مردمی اعلام شده است.
 
انتهای پیام/نامجو
 
  https://armanekerman.ir/vdccosqsx2bqii8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین