کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی کشور:

۹۷۱ روستای در کشور فاقد راه هستند

19 شهريور 1400 ساعت 10:31

خداداد مقبلی گفت: ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در کشور فاقد راه هستند که با برنامه ریزی لازم احداث راه برای آنها در دستور کار است.


به گزارش راه آرمان، خداداد مقبلی در جریان بازدید از طرح های راهسازی  جنوب استان کرمان اظهار کرد: مبنای کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه راه روستایی اتمام طرح های نیمه تمام و احداث راه برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار است.

 وی با بیان اینکه ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان در حال احداث است، بر اجرای با کیفیت راه‌ها تاکید کرد.

این مسئول بیان کرد: نظارت بر ساخت راه های روستایی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می طلبد حوزه معاونت راه های فرعی و روستایی و مدیران کل به این موضوع توجه جدی و ویژه ای داشته باشند. 

مقبلی در سفر به جنوب استان کرمان از محورهای روستایی محور گمرکان _امجز در شهرستان عنبرآباد ،محور ارتباطی مارز در شهرستان قلعه گنج ،محور ارتباطی بلوک در شهرستان  جیرفت و پل نور آباد کهنوج از نزدیک بازدید کرد در جریان روند احداث این محورها و پروژه ها قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: وضعیت راه های روستایی جنوب استان کرمان  با توجه به شرایط اقلیمی کوهستانی و دشت دارای پنج هزار کیلومتر راه روستایی خاکی است که مجموعا ۲ هزارو ۹۶ روستا را شامل می شود.

مسعود جمیلی افزود: از این میزان ۲هزارو ۵۲۶ کیلومتر راه آسفالته است که یکهزار و ۲۳۵ روستا از راه آسفالته بهره مند هستند. 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال آسفالت شده که مردم ۱۷ روستا با جمعیتی بیش از یکهزار و ۳۲۰ خانوار از راه مناسب بهره مند شدند.

جمیلی از برنامه ساخت ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان خبر داد و گفت: با ساخت و احداث این میزان راه روستایی اهالی ۴۶ روستا با سه هزار و ۶۸۰خانوار از راه آسفالته مناسب بهره مند می شوند.

وی از مورد نیاز بودن چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل احداث این راه‌ها خبر داد و گفت: تخصیص بموقع اعتبارات و همکاری فرمانداری ها در کمک به جذب و تخصیص اعتبار جهت احداث راه های روستایی می شود.

انتهای پیام/ س
 


کد مطلب: 121291

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121291/۹۷۱-روستای-کشور-فاقد-راه-هستند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir