تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
۰
plusresetminus
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

نهمین جشنواره «نخل های سوخته» در استان کرمان برگزار می‌شود

سرهنگ «مهدوی‌فرد» گفت: جشنواره «نخل‌های سوخته» با نهمین نگاه خود در انتظار گل‌واژه‌هایی است که مفاهیم با ارزش آن رویداد مهم تاریخی و معنوی را در سروده‌های متعهدانه شاعران جستجو ‌کند.
نهمین جشنواره «نخل های سوخته» در استان کرمان برگزار می‌شود
سرهنگ «محمود مهدوی‌فر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در گفتگو با "آرمان کرمان" اظهار داشت: طلایه داران عرصۀ شعر وادب با انگیزه هایی خدایی برآنند تا با بهره گیری از بن مایۀ های اعتقادی برگرفته از تفکّر خلّاق و نواندیش، زوایای دیگری از حماسه‌آفرینی‌های دوران هشت ساله دفاع مقدّس را به تصویر درآورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام اینکه نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان تحت عنوان «نخلهای سوخته» برگزار می شود، افزود: این جشنواره با موضوعات دفاع مقدس با جایزه مرحوم دکتر قیصر امین پو، بهره‌گیری شعر دفاع مقدس از مضامین عاشورایی با جایزۀ ادبی شاعر شهید ماشاالله صفاری بندی سیرجانی، مقاومت ملل جایزۀ ادبی شهید حاج قاسم سلیمانی، شعر کودک و نوجوان با جایزۀ شهید علی عرب و بخش ویژه استکبارستیزی با جایزه شهید ناصر فولادی برگزار خواهد شد.

مهدوی فرد خاطرنشان کرد: در بخش دفاع مقدس، اولویت با آثاری است که شاعر در آنها از کلیشه های رایج فاصله گرفته باشد و در بخش بهره گیری از مضامین عاشورایی پرداختن به پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس مد نظر می باشد.

وی با بیان این که «نخلهای سوخته» با نهمین نگاه خود در انتظار گلواژه هایی است که مفاهیم با ارزش آن رویداد مهم تاریخی و معنوی را در سرودههای متعهدانه شاعران جستجو کند، تصریح کرد: در بخش شعر مقاومت ملل، اولویت با آثاری است که شاعر در آنها به موضوعاتی از قبیل مقاومت در سوریه و مظلومیت شیعه در جهان پرداخته باشد.

وی بیان داشت: جایزه ویژه‌ای برای هر بخش جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان در نظر گرفته شده و در هر بخش به سه برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند، آثار خود را تا پایان مهر ماه سال جاری حتی الامکان اشعار خود را تایپ شده و در فضای مجازی به شماره 09913489879 همراه با رزومه و یک عکس ارسال نمایید و یا آثار خود را به نشانی کرمان،بلوار شهید عباسپور،جنب مصلی،روبروی باشگاه برق،ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان کرمان، رئیس دایرۀ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ارسال کنند.

نهمین جشنواره «نخل های سوخته» در استان کرمان برگزار می شود
انتهای پیام/طالبی پور
  https://armanekerman.ir/vdcgxq9qzak9xw4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین