تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
۰
plusresetminus
استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز ملی سینما:

سینماگران، ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند

علی زینی وند استاندار کرمان در پیامی 21 شهریورماه، روزملی سینما را گرامی‌داشت و گفت: مسائل در استان کرمان باید ریز بینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.
سینماگران، ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند
به گزارش "راه آرمان " علی زینی وند استاندار کرمان در پیامی 21 شهریورماه، روزملی سینما را گرامی‌داشت و گفت: مسائل در استان کرمان باید ریز بینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.


" به نام خدا "

در عصر حاضر، رسانه‌های جمعی، به ویژه رسانه های تصویری از برجسته‌ترین کانال‌های انتقال، احیا، تقویت، و آفرینش ارزش‌ها شمرده می شوند و سینما به عنوان یک رسانه مهم، ابزاری فرهنگی برای افزایش سطح آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی شناخته می‌شود و در جهت نشر و گسترش فرهنگ نقشی کلیدی ایفا می‌کند.
سینما به عنوان یک سرمایه اجتماعی ماندگار، بهترین و اثر گذارترین ابزاری است که می‌تواند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن و اقتصاد یک جامعه را نشان دهد و فرهنگها را بهم پیوند زند.
با توجه به سوابق درخشان سینماگران استان کرمان، ظرفیتهای فراوان جهت تولیدات سینمایی،تاریخ کهن این سرزمین، پیشینه مقاومت، ایثار و حماسه آفرینی، زیبایی های استان از شمال تا جنوب و منابع خدادادی و صنعتی استان کرمان، از هنرمندان و فعالان عرصه سینما در استان می خواهم به عنوان زبان گوياي فرهنگ و هنر اين مرز وبوم با همدلی ، مشارکت، رقابت سازنده و تصویرسازی مناسب از استان کرمان و ظرفیت های آن در برجسته سازی و بیان ظرفیت‌های استان کرمان و بازتاب فرهنگ و آداب و رسوم مردم نجیب این خطه آنگونه که شایسته نام پرآوازه آن است همت گمارند تا شاهد اعتلای روزافزون استان کرمان و اتفاقاتی نو و تحول آفرین در سینمای کشور با مشارکت موثر هنرمندان کرمانی باشیم. مسائل در این استان باید ریزبینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.
سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت نیز به عنوان پرثمرترین ژانر سینمای پس از انقلاب، توانسته جریان مهمی برای نمایش حماسه سازی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها ایجاد نماید و بدون شک هنرمندان استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت وظیفه ای خطیرتر درجریان ‌سازی موفق سینمای مقاومت دارند. 
اینجانب با گرامیداشت یاد سینماگران فقید و صاحب اندیشه، 21 شهریورماه، فرارسیدن روز ملی سینما را به تمامی برنامه ریزان و تلاشگران صدیق و فرهیخته وادی هنر هفتم ، خاصه هنرمندان خلاق و متعهد در استان هنرمندپرور کرمان تبریک عرض می کنم و با آرزوی تندرستی و عزت برای این عزیزان، امیدوارم تمامی هنرمندان تلاشگر کرمانی عرصه سینما، همواره در جشنواره های ملی و بین المللی خوش بدرخشند و با کسب عناوین ارزشمند، مایه مباهات فرهنگ و هنر این دیار کهن و اسطوره ساز باشند. 

علی زینی وند 
استاندارکرمان

انتهای پیام /تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcbf8b8arhb5fp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما