تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

وضعیت خودکشی در استان نگران کننده است

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: اگرچه استان کرمان از لحاظ خودکشی در کشور در رتبه 26 قرار دارد اما وضعیت خودکشی در استان نگران کننده است.
وضعیت خودکشی در استان نگران کننده است
به گزارش "راه آرمان" عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان به تشریح وضعیت موجود و اقدامات انجام شده در خصوص کنترل و کاهش این معضل اجتماعی پرداخت .

 صادق زاده با اشاره به اینکه پدیده خودکشی خود یک معلول است و باید به دنبال علتها گشت اظهارکرد : متاسفانه در سالهای اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی ، شیوع ویروس کرونا ، بالا رفتن سطح اضطراب در بین افراد جامعه  و... شاهد گسترش نگران کننده این پدیده شوم در سطح جامعه بوده ایم که علی رغم اقدامات پیشگیرانه وسیعی که انجام شده است وضعیت موجود در این حوزه غیر قابل قبول و نگران کننده است به طور کلی  میتوان گفت که مسائل اجتماعی منجر به پدیده های مختلف ازجمله  اعتیاد ، خودکشی خشونت و... می شود.

وی افزود : اگرچه استان کرمان از لحاظ خودکشی در کشور در رتبه 26 قرار دارد اما در مقایسه با سالهای قبل این آمار قابل قبول نیست.

صادق زاده بیان کرد : براساس آمار موجود سالانه حدود 700 هزار نفر در جهان به طرق مختلف به زندگی خود پایان می دهند که از این تعداد حدود 5500 نفردر ایران به این اقدام رو می آورند یعنی به طور متوسط از هر 100هزار نفر 13 نفر در ایران اقدام به خودکشی مینمایندکه این آمار در سالهای گذشته در استان 2نفر در ازای هر 100هزارنفربوده ولی متاسفانه هم اکنون از هر 100/000 نفر جمعیت حدود 3/6 نفر از فوت شدگان بر اثر اقدام به خودکشی متعلق به استان کرمان است.

وی در ادامه افزود : عوامل متعددی در اقدام به خودکشی افراد دخیل هستند که از جمله آن می توان به عوامل فردی شامل افسردگی ، اضطراب و... و مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی از جمله  عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی اقدام به خودکشی اشاره نمود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در این بین بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تآثیر گذاری را به منظورکنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای افزایش و گسترش هرچه بیشتر کنترل این مشکل پرداخت و گفت : افزایش ظرفیت خدمات تخصصی مراکز ، تقویت علمی و تاثیر گذاری مراکز و قاطعیت و جدیت مسئولیان و برنامه ریزان اجتماعی در تدوین و اجرای طرحهای علمی و عملی اجتماع محور از مهمترین و تاثیر گذارترین روشهای کنترل و کاهش آسیب خودکشی در سطح جامعه خواهد بود.

صادق زاده تصریح کرد : بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی گام گذاشته و کارشناسان و متخصصین مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این راه به کار بسته اند لیکن اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید همه دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcay6n6u49nue1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما