تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
۰
۱
plusresetminus
حجت الاسلام قرائتی گفت: علم مسجد، علمی خاص است، زیرا که مسجد دانشگاهی است که فارغ التحصیل ندارد و کنکور آن طهارت و مدرک آن زندگی سالم و شیرین است.
مسجد دانشگاهی است که فارغ التحصیل ندارد
به گزارش راه آرمان، دوره تربیت مسجد با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد به صورت دو روزه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و تاکید کرد:  مساجد باید نسبت به نیازهای عموم مردم، مجهز باشد.

وی افزود: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌هاست و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

مدیر موسسه مسجد بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تاکید و بیان کرد: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: عدم شناخت و معرفی احکام مسجد پیش‌زمینه بسیاری از مشکلاتی بوده که امروز در رابطه با مسجد احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه یک امام جماعت موفق نباید دغدغه ای جز تربیت مردم داشته باشد، گفت: حداقل باید همانند مشاغل دولتی برای مردم هشت ساعت وقت بگذارد و پاسخگوی سوالات و نیازهای روز مردم باشد.

مدیر موسسه مسجد خاطر نشان کرد: علم مسجد، علمی خاص است، زیرا که مسجد دانشگاهی است که فارغ التحصیل ندارد و کنکور آن طهارت و مدرک آن زندگی سالم و شیرین است. ما برای سلامت جسمی مردم برنامه ریزی می‌کنیم، در حالی که باید برای سلامت روحی مردم هم برنامه ریزی و تدابیری داشت. زیرا که سینما، پارک و فرهنگسرا هیچ کدام جای مسجد را نمی توانند، بگیرند.

حجت‌الاسلام قرائتی در پایان تاکید کرد: مسجد محل پرورش است و باید حضور زنان به‌عنوان مربیان جامعه در آن پررنگ تر شود.

در این همایش حجت‌الاسلام قرائتی، بخش‌هایی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد مطرح شد.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdch-znzq23nixd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ی
عالی
آخرین عناوین