کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

سینما به عنوان بسترساز می تواند ارزش ها، هنجارها و آداب و رسوم را در جامعه نهادینه کند

22 شهريور 1400 ساعت 21:36

سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: سینما می تواند ارزش ها، هنجارها و بهترین آداب و رسوم را در جامعه نهادینه و پیاده سازی کند.


به گزارش "راه آرمان" سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  به مناسبت روز ملی سینما در نشست با کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی"دکتر جیم و آقای واو" که با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تولید شده است، اظهار داشت: مقوله هنر و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، هنر یکی از خلاقیت های خداوند است که در وجود انسان ها نمایان شده تا با روش های تلفیقی و استفاده از ظرفیت‌های درونی انسان، طرح مسایل با بیان جدیدی ارائه شود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر اینکه" سینمای برگرفته از تمدن ایرانی- اسلامی باید به سمتی برود که مسائل ضد اخلاقی و خشونت ها را حذف کند"، افزود: ابزار هنر تئاتر و سینما به‌ مثابه سکه دورویی است که می‌تواند به نحوی شایسته نقش خود را در پیشگیری و بروز بسیاری از هنجارهای ارزشی در جامعه ایفا کند و یا ناهنجاری را با زبان هنر به عنوان یک فرهنگ در جامعه پیاده سازد.

این مقام قضایی سینما را بسترساز عنوان و تصریح کرد: از آنجا که شاید نگاه برخی از مردم به دستگاه قضایی چندان خوشایند نبوده و صرفا نگاه کیفری همراه با مجازات و خشونت آمیز باشد، از این رو استفاده بهینه از هنر هفتم می تواند موجب فرهنگ سازی شده و روی دیگر دستگاه قضا که همان تلاش جهت پیشگیری از وقوع جرایم، کنترل خشم، ترویج فرهنگ صلح و سازش و ارتقا مسئولیت اجتماعی و .... است را به مردم نمایش دهد.

قویدل بیان کرد: یکی از برنامه‌های سینما می تواند پیاده سازی ارزش ها، هنجارها و نهادینه کردن بهترین آداب و رسوم در جامعه و پیشگیری از رفتارهای خشن و ضد اخلاقی باشد، همچنین هنر قادر است روزنه جدیدی را به سمت جامعه باز کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از صبحت های خود گفت: در برنامه‌ها و اهداف قوه قضاییه و در سند تحول دستگاه قضایی بر توجه به ظرفیت جوامع علمی و نخبگان بسیار تاکید شده است و باتوجه به اینکه از وجود آسیب های بسیاری در جامعه رنج می‌بریم، بنابراین ضرورت دارد با کمک اهالی علم، هنر و قلم، تغییر نگرش و تغییر رفتار در جامعه ایجاد شود.

قویدل ادامه داد: دستگاه قضا نباید گزینه اول مردم جهت حل مشکلات باشد بلکه باید از روش‌های دیگر برای حل اختلاف و مشکلات استفاده شود و انتظار می رود خود مردم نیز با مسئولیت پذیری و خود کنترلی به حل مسایل یکدیگر بپردازند و دستگاه قضا در آخرین مرحله طرح دعاوی قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه برخی تلاش می کنند تا از یکسری آسیب ها در جامعه قبح زدایی شود، تاکید کرد: هنر و سینما می تواند به احیا و بازآفرینی بسیاری از ارزش هایی که در حال فراموشی است بپردازند و در این زمینه  حمایت معنوی ما از اهالی هنر وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/تاج الدینی


کد مطلب: 121373

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121373/سینما-عنوان-بسترساز-می-تواند-ارزش-هنجارها-آداب-رسوم-جامعه-نهادینه-کند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir