کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد؛

پیش بینی اجرای ۵۰ برنامه در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم توسط اداره کل ارشاد استان

23 شهريور 1400 ساعت 11:15

محمدرضا علیزاده گفت: در سال 1400 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم زمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب حاج قاسم تاکنون 50 برنامه برای ستاد ارسال شده که 10 برنامه در سطح ملی و استانی پیش بینی کرده است.


به گزارش راه آرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در آئین سه شنبه های تکریم و تجلیل از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده ‌زیاری» اظهار کرد: یکی از ویژگی های ستاد هماهنگی کارگاه های مساجد در دوره اخیر، برنامه ریزی هدفمند بود و در این راستا اقدامات ارزنده ای به ویژه در بخش های سامانه بچه های مسجد و شبکه فحوا اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه ها، هدف گذاری هایی در کانون ها شد و به دنبال آن عضوگیری و رقابت سالمی میان اعضا پدید آمد، برنامه سه شنبه های تکریم ماحصل ایجاد این کارگاه ها است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سه شنبه های تکریم در سطح استان کرمان و مرکز 700 برنامه را برگزار کرده که شامل دیدار با خانواده شهدا در سطح استان می شود.

علیزاده ابراز کرد: گام دوم سه شنبه های تکریم برنامه ای تحت عنوان «شکوه مادری» و مربوط به مادرانی است که سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارند، در همه عرصه ها درخشیده اند و الگوهای واقعی جامعه امروز ما هستند، مادرانی که فرزندانی را پرورش دادند که جان خود را نثار این مرز و بوم کردند.

وی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از سال 97 با کنگره شهدای 6500 شهید استان کرمان به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و هنری آغاز به کار کرد و در این راستا برنامه های ارزشمندی همچون کنگره شهدای استان، یادواره شهدای عشایر که با شهادت شهید سلیمانی همراه شد، برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته هم زمان با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شاهد رویدادهای گسترده ای در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بودیم.

علیزاده اذعان کرد: در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین سالگرد شهید سلیمانی و در راستای ترویج مکتب حاج قاسم برنامه های متنوعی در سطح کشور انجام شد، در این راستا در سال 99، 688 برنامه در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: از مجموع این برنامه ها، 3 برنامه در سطح بین المللی، 58 برنامه در سطح ملی، 146 برنامه در سطح استانی، 475 برنامه در گستره شهرستانی و 6 برنامه هم در گستره منطقه ای و محلی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: برنامه هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس و اولین سالگرد شهید سلیمانی برگزار کرد، شامل 72 برنامه بود که شامل سه برنامه ملی از جمله تئاتر سردار آسمانی، جشنواره سراسری مطبوعات و سرود بچه های مسجد با عنوان سردار آسمانی بود، 18 برنامه استانی و 51 برنامه شهرستانی نیز برگزار شد.

علیزاده گفت: در سال 1400 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم زمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب حاج قاسم تاکنون 50 برنامه برای ستاد ارسال شده که 10 برنامه در سطح ملی و استانی پیش بینی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرمانی ها توفیق و افتخار در آغوش گرفتن شهید سلیمانی را دارند، آمادگی آن را داریم که طرحی را را با عنوان شهید سلیمانی در محدوده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین کنیم و در قالب های مختلف با محوریت کرمان انجام شود تا از اجرای اقدامات تکراری جلوگیری شود.

انتهای پیام/ س                                                                                 
 


کد مطلب: 121381

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121381/پیش-بینی-اجرای-۵۰-برنامه-دومین-سالگرد-شهادت-حاج-قاسم-توسط-اداره-کل-ارشاد-استان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir