تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
۰
plusresetminus
محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه مردم غیور و شهید پرور استان کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند، گفت: یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از شهدا و فرهنگ شهادت است.
مردم غیور استان کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند/ تجلیل از شهدا و معرفی فرهنگ شهادت از ماموریت های اصلی و بنیادین وزارت خانه است

به گزارش راه آرمان؛ محمد مهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در ارتباط تصویری با آیین سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» از گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم غیور و شهید پرور استان کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه مسجد جامعه کرمان و خباثتی که رژیم پهلوی از خود نشان داد یکی از محورهای اصلی شعارهای انقلابیون و مردم در سراسر کشور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حماسه بزرگی که لشکر همیشه پیروز ثارالله کرمان در طول دوران دفاع مقدس خلق کرد و حماسه بزرگتری که به نام کرمان و کرمانی ها در دفاع از حرم و با نام شهید عالی مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد.

وی با بیان اینکه برای من افتخار بود که در آغاز فعالیت های خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم و از این راه دور به روح پاک حاج قاسم عرض سلام و درود داشته باشم، عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما در پیمودن راه شهدا و به ویژه این شهید بزرگ، قدرت و عنایت لازم را داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به صحبت های مادر شهید جهانگیر صدقی ده زیاری بیان کرد: مادران و پدران شهدا در مکتب امام و انقلاب ابراهیم وار، اسماعیل های خود را به مسلخ شهادت رهنمون کردند و این انقلاب بزرگ میراث خون چنین شهدای پر فضیلت و ایثار پدران و مادران این شهداست.

اسماعیلی با بیان اینکه شهدا به فرمایش امام راحل امام زاده های عشق هستند، تصریح کرد: امروز در هر جایی از کشور که پا به مزار پاک شهدا می گذاریم، معنویت و اخلاص آن وجود ما را در بر می گیرد و با حضور در این مکان ها حسی که به من دست می دهد ایمان قوی و حسی است که ما را برای پیمودن راهی که شهدا باز کرده اند، منسجم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:  ویژگی اصلی انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و مکتبی است که امام راحل آن را بنیان گذاشتند و مقام معظم رهبری آن را ادامه دادند و بزرگوارانی همچون حاج قاسم سلیمانی آن را زنده نگهداشتند و این مسیر نورانی امروز به نام مکتب حاج قاسم از سوی رهبر فرزانه انقلاب نامگذاری شده است که همه این مسائل نشان دهنده راهی است که باید طی شود.

وی افزود: هیج مأموریت و تکلیفی جز انجام آرمان های انقلاب نداریم و این آرمان ها در همین مسیر توسط شهدا با خون آنان به امضا رسیده است و باید این مسیر را ادامه بدهیم و نمونه کارهایی که انجام می شود از بابت ادای وظیفه است و گرنه همه وجود و مامورتی های ما در راه احیا این مسیر قرار دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دولت مردمی و رئیس جمهور همه افتخارشان این است تا گامی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی و شهدا طی کنند، گفت: یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از شهدا و فرهنگ شهادت است و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ انقلاب، حمایت از آرمان ها، فرهنگ مقاومت و استکبار ستیزی که تجلی آن ذیل شهادت قرار می گیرد و اگر سینما، تئاتر و کارهای هنری قوی می خواهد انجام شود باید به این راه بیانجامد.

اسماعیلی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که تمام امکانات خود را بسیج کنیم و از همه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر درخواست می کنیم که در این مسیر به تولید محتوا بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برای شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی کار ویژه ای را در وزارت خانه راه اندازی خواهیم کرد و از مدیر کل استان و معاونین وزارت خانه می خواهم که این مسئله را در دستور کار قرار دهند؛ چرا که ما می خواهیم در پیشانی کار یک مراسم و جشنواره برای شهید عالی مقام سلیمانی، برکتی برای همه کارها و فعالیت های ما باشد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcevz8zwjh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین