کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خبر داد؛

برگزاری پنجمین جشنواره روز ملی جنگلبان در کرمان

23 شهريور 1400 ساعت 23:31

مهدی محمد میرزاییان دبیرپنجمین جشنواره ملی روز جنگلبان دراستان کرمان گفت: با توجه به شیوع ‌ویروس کرونا پنجمین جشنواره ملی روز جنگلبان در سطح ستاد به صورت حضوری و هم زمان در استان ها به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید.


به گزارش "راه آرمان" در این مراسم مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ واستفاده نماییم. 

رجبی زاده بر ضرورت همراهی مردم با منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: حفاظت یک سلسله فعالیت بهم پیوسته است وتنها به حفظ جنگل ها و مراتع بر نمیگردد و بلکه شامل منابع آب و خاک نیز می شود. همچنین امر حفاظت یک موضوع تک بعدی نیست و مشارکت مردم و همگان را می طلبد.
 
وی افزود: با توجه به وسعت و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان کرمان که بیش از 90 درصد مساحت استان را شامل می شود مسئولیت حفاظت از این عرصه گسترده برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشد و تحقق این امر مستلزم وجود جنگلبانان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند است که بتوانند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی استان را حفظ نمایند.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان ابراز کرد: جنگلبانان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعتها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری گردیده اند ؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.
 
رجبی زاده بیان کرد: با توجه به اهمیت حضور جنگلبانان در عرصه های طبیعی  و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.
 
میرزاییان در حاشیه مراسم گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی از ستاد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ومصادف با روز جنگلبان با رعایت پروتکل بهداشتی مراسمی در این اداره کل برگزار که در این مراسم از  جنگلبان و همیار طبیعت محافظ افتخاری نمونه استانی تجلیل و تقدیر بعمل آمد همچنین  آقای عباس علیزاده فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت ازمنابع طبیعی شهرستان ریگان  از سوی کمیته داوری جشنواره، به عنوان جنگلبان نمونه ملی انتخاب و در محل سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور  طی مراسمی باحضور ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، نیکزادنائب رئیس مجلس شورای اسلامی و منصور معاون وزیر ورئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور مورد تجلیل قرار گرفت.


انتهای پیام/تاج الدینی


کد مطلب: 121395

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121395/برگزاری-پنجمین-جشنواره-روز-ملی-جنگلبان-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir